News

Uber se mută pe două roți. Primii pași în bike-sharing

Uber a lansat proiectul pilot de bike-sharing în parteneriat cu JUMP

Dacă până acum Uber era asociat cu mașini și car-sharing, brandul devine sinonim și cu bicicletele. Uber a lansat proiectul pilot de bike-sharing în parteneriat cu JUMP, singurul startup din San Francisco, căruia i-a fost permis să opereze cu biciclete de tip dockless – biciclete electrice care pot fi folosite cu ajutorul aplicației Uber.

Conceptul de bike-sharing cu biciclete electrice este relativ nou și are la bază aceleași principii ca și în sistemul de car-sharing: utilizatorii deschid aplicația de pe smartphone-ul lor, selectează o bicicletă de pe hartă sau merg direct la o bicicletă și scanează codul QR, pentru a-i verifica disponibilitatea. Acesta primește un cod de patru cifre cu ajutorul căruia deblochează bicicleta și o poate folosi oricât dorește. Mai mult, există opțiunea de „wait list”, în care utilizatorii pot rezerva și aștepta bicicletele disponibile. După ce au ajuns la destinație, utilizatorii au responsabilitatea de a lăsa bicicletele în spații special amenajate – numite „bike zone” pe harta aplicației.

Numit Uber Bike, serviciul permite utilizatorilor din San Francisco să rezerve și să folosească biciclete electrice JUMP direct din aplicația Uber. Astfel, 250 de biciclete „verzi” au fost destinate perioadei de testare a conceptului, fiind metode sustenabile, ieftine și rapide de transport.

„Suntem încântați de viitorul bike-sharing-ului în aplicația Uber și aceasta este doar primul pas”, spune Andrew Salzberg, șeful departamentului de transport din cadrul companiei.

Acest parteneriat este o metodă excelentă pentru a atrage mai mulți oameni către acest concept și să-i ajutăm să înțeleagă mai bine opțiunile lor de transport. Scopul nostru este acela de a conecta toți vecinii din San Francisco și să asigurăm o metodă de transport accesibilă și verde”, declară Ryan Rzepecki, CEO JUMP.

Cu această mutare, Uber intră în hora competitorilor internaționali de bike-sharing. De exemplu, India are un sistem de acest tip pentru studenții din campusuri, numit Ola Pedal. În Asia de Sud-Est, există deja un „Uber de Asia”, numit Grab și lansat cu o lună mai devreme, iar în China a fost lansat Didi, o altă platformă de bike-sharing.

„Se potrivește viziunii noastre și credem că ar putea exista multiple moduri de transport care pot fi disponibile prin aplicația Uber. Sunt o mulțime de locuri de vizitat și este probabil mai ieftin și mai rapid să mergi cu bicicleta.”

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.

Write A Comment