AOC este lider de piață, la nivel global, în rândul monitoarelor de gaming în primul trimestru al 2020. Brand-ul a obținut cea mai mare cotă de piață, de 19,5%, depășindu-și concurenții pentru al doilea trimestru consecutiv, potrivit IDC Gaming Tracker Q1 2020.

România – Piața de monitoare a crescut

În România, piața de monitoare a crescut cu 5,8% în primul trimestru din 2020. Vânzările combinate ale AOC și MMD au crescut în această perioadă cu 62% în comparație cu Q1 2019, de peste 10 ori față de creșterea pieței. Atât AOC (cu 67,8%), cât și MMD (cu 58%) au contribuit în mod egal la această creștere. Aceasta reprezintă o cotă de 18,3% și locul doi pe piață pentru ambele branduri, cu o creștere de 6,3% față de primul trimestru al lui 2019.

Segmentul de monitoare cu diagonală mare (27”+) a crescut semnificativ în România, cu 58%. Cota de piață pe acest segment plasează AOC și MMD pe locul trei, cu 13%. În comparație cu primul trimestru al anului 2019, în Q1 2020 vânzările de monitoare AOC și MMD pe acest segment au crescut cu 128,7%. AOC a înregistrat cea mai mare creștere pe acest segment, de 558% față de anul trecut, iar MMD a crescut vânzările cu 48,3%.

Europa și restul lumii – creștere consecutivă

În Europa, potrivit celor mai actuale cifre oferite de Context, piața de monitoare a intrat în al cincilea an de creștere consecutivă. În primul trimestru al anului 2020, piața de monitoare a crescut cu 5%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019. AOC și MMD și-au mărit vânzările cu 12,3%. Pe o piață în continuă expansiune și foarte competitivă, cota de piață combinată a ambelor branduri asigură a treia poziție pe piață, începând cu primul trimestru al anului 2018, cu o cotă totală de piață de 14,9%.

Datorită monitoarelor de gaming premiate, seria G1 și G2 și a celor mai noi monitoare premium de gaming AGON 3, AOC a avansat pe prima poziție la categoria monitoare cu rată de refresh mare (100 Hz și mai rapid), cu o cotă de piață de 28,3%, crescând volumul vânzărilor cu 40% față de primul trimestru al anului trecut.

Monitoarele de dimensiuni mari (27” și mai mari) au o creștere semnificativă pentru piața monitoarelor în primul trimestru al anului 2020. În această perioadă, acest segment a crescut cu 22,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. AOC și MMD împreună au avut o creștere mai mult decât dublă, vânzările crescând cu 47,4% în aceeași perioadă și înregistrând cele mai mari cifre de vânzări pe acest segment în primul trimestru al lui 2020. Vânzările monitoarelor Philips (MMD) au crescut cu 21,5%, iar cele ale AOC cu un impresionant 89,1% în aceeași perioadă, devenind brandul cu cea mai rapidă creștere din acest segment. Împreună, ambele branduri au ocupat prima poziție pe segmentul de piată al monitoarelor de dimensiuni mari (27”+) prin creșterea cotei lor totale de piață cu 2,8% de la an la an, acoperind 16,2% din această piață în creștere.

La nivel mondial, piața monitoarelor continuă să crească datorită mai multor îmbunătățiri. Vânzările de monitoare de înaltă rezoluție (QHD și UHD) au crescut cu 40% în primul trimestru al lui 2020 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019, subliniind trecerea treptată de la monitoare Full HD către variante mai avansate. De asemenea, monitoarele UltraWide și SuperWide (aspect ratio 21:9, 32:9 și 32:10) precum AOC CU34G2X, Philips 439P9H sau 499P9H sunt din ce în ce mai căutate datorită imersiunii și productivității crescute. Creșterea acestor monitoare la nivel mondial a fost de 100% de la an la an. Ecranele curbate câștigă din ce în ce mai mult: această piață a crescut cu 63% față de anul trecut. De asemenea, a crescut cererea pentru monitoare de dimensiuni mari, în special în mediile de afaceri unde productivitatea are o importanță deosebită. Monitoarele de 27” au devenit noul standard. Ecranele mai mari oferă, de regulă, tehnologii pentru o flexibilitate crescută și soluții inovatoare, contribuind astfel la o productivitate și o ușurință mai mari de utilizare, cum ar fi monitoarele cu docking station USB-C cu funcții complete cu porturi Gigabit Ethernet, MultiView (capabilități Picture-In-Picture) și comutatoare KVM.

În sectorul gaming, cererea pentru rate mari de refresh continuă sa crească. Volumul monitoarelor cu 100 Hz și mai mari a crescut cu 60%, în timp ce cel de 144 Hz și peste a crescut cu 76% de la an la an.

Creșterea AOC în această perioadă (creștere cu 13,9% a vânzărilor, de la an la an) este legată de portofoliul său larg de monitoare dedicate pasionaților de jocuri video și jucătorilor profesioniști de esport. Aceste monitoare au specificații de înaltă performanță, inclusiv rate de refresh ridicate, timpi de răspuns mici și panouri curbate pentru sesiuni de gaming imersiv. Creșterea AOC se datorează si monitoarelor business pentru IMM-uri și sectoarele publice, precum seriile B1 (Basic), E1 (Essential) și P1 (Professional). Dimensiunile mari ale ecranelor din line-up-urile de gaming și business (cu seria P1, de exemplu) au cunoscut, de asemenea, o creștere semnificativă pentru AOC (creștere de 89,1% de la an la an).

Creșterea monitoarelor Philips a fost posibilă datorită produselor durabile și eco-friendly, precum 271B7QGJEB, soluțiilor inovatoare precum monitoarele cu docking station USB-C cu conexiune Ethernet și PowerSensor pentru reducerea consumului de energie, webcam-urilor pop-up pentru o mai mare securitate și ușurință de utilizare cu conectare instantanee prin Windows Hello.

Monitoarele Philips au cel mai larg portofoliu de monitoare cu conectivitate USB-C de pe piață (cu cota de piață de 12,27% în acest segment), variind de la conexiuni simple USB-C la variante cu docking station-uri USB-C integrate, inclusiv Ethernet și Power Delivery prin USB-C. În acest segment de monitoare cu conectivitate USB-C, Philips a crescut cu 14% de la an la an și cu 40% față de trimestrul precedent. În plus, monitoarele de gaming pe consolă din seria Momentum, precum 326M6VJRMB și 436M6VBPAB, au contribuit la creșterea MMD. Modelele SuperWide, cum ar fi monitoarele 439P9H (32:10) și 499P9H (32: 9), care sunt echipate cu funcții dorite de utilizator (dimensiuni mari, webcam pop-up, eficiență crescută cu PowerSensor, docking station-uri USB-C complete), au fost un factor important în creșterea MMD. În aceste segmente de 43”+ 49”, monitoarele Philips ocupă locul trei pe piață.

De asemenea, unul dintre factorii care contribuie la creșterea vânzărilor monitoarelor Philips sunt monitoarele touchscreen în 10 puncte din seria B9T orientate către sectorul B2B, rezistente la praf și apă (IP65), ce dispun de un suport reglabil pentru utilizare în aer liber, perfect pentru HoReCa, mediul educațional și puncte de vânzare.

”În ultimul trimestru, monitoarele AOC și Philips au înregistrat din nou o creștere peste media pietei. În cazul ambelor branduri, suntem foarte atenți la ce își dorește utilizatorul de la un monitor. Indiferent dacă vorbim despre rate de refresh mari, cele mai noi tehnologii și panouri pentru monitoarele de gaming sau UltraWide și SuperWide, funcțiile de reducere a consumului de energie și crestere a productivității pentru monitoarele destinate mediului de afaceri, avem soluții pentru fiecare nevoie, iar rezultatele dovedesc că suntem pe drumul cel bun”, a precizat Stefan Sommer, Director Marketing și Business Management în Europa la AOC International Europe și MMD Monitors & Display.

„Portofoliul mare al celor două branduri, în special AOC, a fost apreciat de către clienții români. Am continuat să înregistrăm creșteri semnificative a vânzărilor în ultimele trimestre”, a precizat Cristian Bucur, Director de Vânzări AOC & MMD România.

Autor

Pasionat de business si jurnalism

Write A Comment