Compania Nestlé, unul dintre cei mai importanți jucători din industria alimentară și a băuturilor la nivel global, anunță planurile locale pe termen scurt și mediu cu privire la implicarea în dezvoltarea comunităților din România. Într-un context dificil, ce generează impact major asupra comunităților, compania rămâne nu doar un partener de încredere al comunităților, un angajator și un partener de afaceri solid, dar și o voce importantă în angajamentul pentru crearea, sprijinirea și implementarea de soluții pentru a pregăti economiile pentru lumea post-criză.

Potrivit unui raport realizat de Departamentul pentru Afaceri Economice și Sociale din cadrul Organizației Națiunilor Unite, intitulat Everyone Included: Social Impact of COVID-19, focarul COVID-19 afectează toate segmentele populației și generează o presiune majoră asupra membrilor grupurilor sociale aflate în situațiile cele mai vulnerabile. În acest context, apare nevoia unui schimbări a dinamicii privind implicarea socială și a unei noi modalități de raportare la noua realitate, conturată în jurul prioritizării solidarității față de comunități, față de angajați și față de parteneri.

„Solidaritatea şi responsabilitatea socială sunt esenţiale în momente de criză, și sunt două valori care dictează fiecare decizie la nivel de business. Această criză nu e nici pe departe depășită, și este important să fim alături de comunități și să păstrăm, în continuare măsurile de siguranță, atât la nivel de companie, cât și la nivel individual”, a declarat Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.

Încă de la începutul pandemiei, compania Nestlé a mobilizat resurse din întreaga lume pentru a contribui, prin donații în produse și bani, la sprijinirea instituțiilor medicale, băncilor de alimente și altor instituții similare. Prin parteneriatul internațional cu Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie, a fost alocat la nivel global un buget de 10 milioane CHF pentru sprijinul comunităților afectate de pandemie.

La nivel local fondurile alocate reprezintă echivalentul a 10 milioane RON și au fost destinate suportului oferit comunităților, partenerilor, instituțiilor medicale și angajaților în perioada martie – iunie, inclusiv pentru distribuirea a aprox. 3,5 milioane de porții de energie către personalul medical, persoane fără aparținători și familii nevoiașe, precum și pentru achiziționarea a 100 000 de măști de protecție pentru sistemul medical.

În perioada următoare, compania Nestlé va susține reluarea activității partenerilor de afaceri din domeniile afectate, prin oferirea de produse în mod gratuit și alocarea unor fonduri speciale, oferind totodată sprijin suplimentar angajaților pentru a le asigura sănătatea, siguranța și bunăstarea. O atenție deosebită este acordată partenerilor din sectorul out-of-home, sever afectat la nivel național. Divizia out-of-home a înregistrat o scădere de două cifre în primul trimestru din 2020, generată de măsurile din zona HORECA și de impactul semnificativ asupra consumului în afara casei:

„În ciuda dificultăților întâmpinate în această categorie, este prioritar pentru noi să fim alături de partenerii noștri pentru a-i sprijini în repornirea afacerilor, odată cu relaxarea măsurilor. Ca parte a inițiativei Always Open For You, am reușit să le oferim acestora capital adițional de aproape 4 milioane de lei prin care își pot asigura continuitatea business-urilor în această perioadă critică.”, a declarat Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.

Noi investiții și inițiative: Sănătate și nutriție, sprijin pentru noile generații, sustenabilitate

A doua jumătate a anului 2020 vizează noi investiții și inițiative, dedicate dezvoltării sustenabile, educației nutriționale a copiilor și generării de oportunități în carieră pentru tinerii din România. Obiectivele pentru îmbunătățirea calității vieții consumatorilor și contribuția la un viitor mai bun pentru toate generațiile rămân o prioritate pentru Nestlé. La nivel global, acțiunile de responsabilitate socială ale companiei sunt îndreptate către nutriție pentru indivizi și familii, sustenabilitate pentru mediu și dezvoltare profesională pentru tineri, și sunt reunite în cadrul a trei programe dedicate – Nestlé for Healthier Kids, Nestlé Needs YOUth, Nestlé for a Waste Free World.

„Încă de la început, misiunea noastră a fost să oferim oamenilor o viață mai bună, în toate aspectele sale. Avem toate instrumentele necesare pentru a onora pe deplin acest angajament – cu ajutorul produselor noastre pentru nutriție, prin inițiativele de CSR dedicate și, bineînțeles, prin puterea exemplului, ne dorim să ajutăm noile generații să facă alegeri mai bune, mai sănătoase, pentru viitorul lor și al mediului înconjurător. ”, a declarat Neli Angelova, Communication Manager Nestlé South East Market.
Nestlé for Healthier Kids: Pentru o viață sănătoasă și un stil de viață activ pentru noile generații

În România, în 2019, peste 60 000 de copii au fost implicați în activitățile „Nestlé for Healthier Kids”, desfășurate alături de partenerii locali. Până la finalul anului 2020, Nestlé are ca obiectiv să ajute 70 000 de copii să facă alegeri sănătoase și să adopte un stil de viață activ și echilibrat, prin materiale educaționale și activități dedicate, desfășurate în cadrul programelor Și eu traiesc sănătos!- SETS și Traista cu Sănătate. De asemenea, în luna aprilie, Nestlé a lansat proiectul NutriPorția, prin care pune la dispoziția părinților instrumentele necesare pentru educarea celor mici în vederea formării unui stil de viață sănătos, bazat pe o nutriție echilibrată și activități fizice zilnice.

Nestlé Needs YOUth: Pentru o viață cu noi oportunități

În cadrul inițiativei globale „Nestlé needs YOUth”, în perioada 2014-2020, alături de partenerii din cadrul „Alliance for YOUth”, peste 18 000 tineri au fost implicați în activități dedicate, rezultând în ocuparea a 15 000 locuri de muncă. Ca parte din acest program, la finalul lunii iunie, Nestlé extinde proiectul Summer’s Cool, de data aceasta într-un format virtual, în cadrul căruia 6 studenți români vor avea oportunitatea să deprindă abilități profesionale în domenii variate, în cadrul unor workshop-uri virtuale susținute de colegi cu experiență din echipa Nestlé și nu numai, alături de colegi din Croația, Serbia, Bulgaria. Totodată, în a doua parte a anului, compania va lansa în România programul Young Culinary Talent (YOCUTA), un program de training global în industria culinară, precum și un nou program de educație antreprenorială pentru tineri, împreună cu Junior Achievement.

Nestlé for a Waste Free World: Pentru o viață mai curată

Lunile următoare vin, totodată, cu mai multe acțiuni de conștientizare cu privire la protejarea mediului înconjurător, aliniate obiectivului companiei de a avea impact zero asupra mediului, până în 2030. În acest sens, Nestlé a lansat campania Nu risipi cât poți iubi”/ ”Less Waste More Love, ca parte a demersurilor globale pentru protejarea mediului înconjurător. În cadrul campaniei vor fi implementate acțiuni dedicate pentru protejarea și utilizarea apei în mod conștiincios, colectarea selectivă, reciclarea ambalajelor și reducerea emisiilor de carbon. În ceea ce privește planurile de redresare și transformare economică post-criză, Nestlé s-a alăturat inițiativelor globale Race to Zero și Green Recovery, cu scopul de a sprijini dezvoltarea unui nou model economic european, construit în jurul principiilor ecologice, și care poate facilita tranziția către o economie mai rezistentă, inclusivă, neutră din punct de vedere climatic.

Autor

Pasionat de business si jurnalism

Write A Comment