În perioada martie – aprilie, magazinul online Liloo.ro a înregistrat o creștere de 181% a vânzărilor online comparativ cu lunile martie și aprilie ale anului 2019 iar valoarea medie a comenzii a fost de 158,42 lei.  Liloo este un producător român de haine pentru bebeluși și copii, o afacere de familie cu o unitate de producție în Mizil, județul Prahova în care lucrează 11 persoane și un magazin online destinat comercializării articolelor vestimentare unde 3  angajați Liloo își împart responsabilitățile legate de marketing online si procesare comenzi.

Creșterea se datorează mai multor factori: condițiile de limitare a deplasărilor fapt care a impulsionat creșterea pieței de e-commerce – românii au stat mai mult în case și au comandat de pe internet iar Liloo.ro a beneficiat de această creștere, fiind o companie cu desfacere online. Un alt motiv pentru această creștere îl reprezintă venirea primăverii, pentru că este o perioadă în care copiii își schimbă garderoba, iar părinții îi îmbracă cu haine mai subțiri. În plus, în această perioadă, magazinul Liloo.ro a lansat produse noi, cu imprimeuri destinate copiilor.

Comportamentul de achiziție al cumpărătorului de pe Liloo.ro

Articolele vestimentare pentru copii cele mai vândute de pe Liloo.ro în lunile de stare de urgență au fost body-urile cu imprimeuri noi, dar și produsele de vară: fustițe, pantaloni scurți, tricouri cu mânecă scurtă. Totodată, numărul de comenzi achitate online cu cardul a crescut cu 140% față de perioada obișnuită, ca urmare a recomandărilor referitoare la combaterea răspândirii noului coronavirus.

În această perioadă, părinții caută produsele de vară: body-urile cu mânecă scurtă, cu prețuri cuprinse între 15 – 22 lei, pantalonii scurți și trei sferturi, cu prețuri cuprinse între 10 – 22 lei și pijamelele, cu prețuri cuprinse între 20 – 36 lei.

„Pentru noi, ca mică afacere de familie, cel mai important este protejarea sănătății tuturor angajaților și asigurarea unui loc de muncă sigur și stabil în perioada următoare, care este una a incertitudinii. În același context, ne dorim să asigurăm, în continuare, pentru clienții noștri, aceeași calitate a produselor pe care o cunosc, la prețuri rezonabile. Sperăm ca, până la finalul acestui an, să avem o viziune mai bună asupra a ceea ce înseamnă să fii antreprenor în România în această perioadă și să ne adaptăm planurile pentru viitor, în consecință”, declară Alex Onciu, Fondator Liloo.ro.

Influențele pandemiei cauzate de noul coronavirus asupra businessului Liloo.ro

Liloo.ro a înregistrat în anul 2019 o cifră de afaceri de 1 milion de lei iar la începutul anului, înainte de pandemie, estima o creștere a business-ului între 20% – 25%, datorată lansării noilor modele de hăinuțe pentru copii. La acest moment, consecințele pandemiei asupra vânzărilor sunt neclare și Liloo nu face precizări pe acest subiect și nu are o estimare cu privire la cifra de afaceri pe care ar putea să o înregistreze pe parcursul anului 2020.

Pe perioada stării de urgență, Liloo a funcționat la capacitate maximă, deși a fost dificil să asigure un flux continuu cu materii prime (bumbac, capse) pentru că furnizorii au scăzut nivelul producției și al livrărilor. Pentru a se adapta noilor condiții de funcționare, Liloo a avut grijă de sănătatea echipei și a investit în echipamente de protecție (măști, mănuși)  și materiale biocide pentru a se asigura că toți angajații și clienții Liloo sunt protejați.

În lunile martie și aprilie, numărul de comenzi a crescut cu 100% față de primele luni ale anului 2020, ceea ce a însemnat un efort în plus pentru echipa de producție și pentru echipa de curieri.

Cu privire la măsurile fiscale luate de autorități pentru a sprijini mediul de afaceri, Alex Onciu, Fondator Liloo.ro, declară: „Măsurile fiscale bine fundamentate pe realitățile din economie vor constitui un element de ajutor, în restabilirea economiei, după această perioadă dificilă. Cred că cel mai important este să existe o colaborare între autoritățile statului și mediul de afaceri din România, astfel încât să limităm pierderile din această perioadă. Implicațiile acestei pandemii sunt complexe și este esențial ca statul român să fie deschis pentru a înțelege cu adevărat problemele tuturor românilor pentru a trece cu bine peste această criză sanitară și economică”.

Planuri de dezvoltare pe termen scurt și lung

Pe termen scurt, Liloo vizează să lanseze în continuare câteva noi produse de vară, cu materiale, culori și imprimeuri pe placul părinților și al copiilor. În acest sens, sunt deja planificate comenzile de materii prime și producția lor.

Încă de la începutul anului, Liloo și-a propus să lanseze noi articole vestimentare din materiale organice, cu scopul de a diversifica gama de produse. Însă, acest plan este direct influențat de consecințele generate de noul coronavirus.

Autor

Pasionat de business si jurnalism

Write A Comment