Perioada de izolare sociala a adus o serie de beneficii catre prestatorii de servicii web: pentru ca acum oamenii au avut mai mult timp liber sau pur si simplu s-au trezit ca trebuie sa fie prezenti mai mult decat oricand in viata consumatorilor, cererea catre companiile de productie web s-a triplat in aceasta perioada, rounjind asadar conturile companiilor de productie web.

COVID19 a repozitionat business-uri care s-au orientat acum spre vanzari online, indiferent de aria de activitate. Conform specialistilor de la BlueBird – o companie de constructii website-uri cu o experienta de peste 16 ani, cererea pentru magazine virtuale sau pagini de prezentare a companiilor s-a triplat comparativ cu aceiasi perioada a anului trecut, in conditiile in care o crestere normala ar fi fost de 15%.

Constiente mai mult ca niciodata ca un site de prezentare sau un magazin virtual ar putea fi sansa de a iesi din aceasta criza, companiile investesc acum in prezenta online: hosting de calitate, site de prezentare atractiv, redesign in cazul companiilor deja existente in online.

Comparativ cu criza financiara din 2008-2009, reprezentantii BlueBird sustin ca acum companiile sunt mai constiente de prezenta lor online, iar activitatea s-a mutat in acest mediu. Criza din 2008 nu a vazut mediul online ca un colac de salvare, din acest motiv au fost si multe companii care s-au inchis definitiv, neavand alte solutii.

“Zilnic suntem asaltati de telefoane si emailuri de la companii care vor sa se pozitioneze si in mediul online, marea majoritate fiind slab reprezentanti acum in acest mediu. Facem fata cu greu solicitarilor venite zilnic, iar termenele de livrare au inceput sa fie mai mari decat deobicei. Incercam totodata sa facem angajari noi pentru a tine pasul cu noii clienti.” Catalin Stoica – director vanzari BlueBird

Din cauza numarului mare de cereri, termenele de executie sunt destul de mari, asta si pentru ca romanii nu se ghideaza dupa principiul: “Fa-ti iarna car si vara sanie”. Acum, in plina criza, companiile doresc sa fie prezente in online insa cel mai de castigat au companiile care au fost prezente si anterior crizei in acest mediu. Prezenta anterioara in online ajuta si pentru motoarele de cautare, care vor afisa rezultate cu firmele mai vechi in mediul online.

Indiferent de domeniul de activitate, in aceste zile online-ul isi dovedeste adevarata putere, iar dupa aceasta criza, companiile vor intelege ca investitiile in online pot aduce mai multe beneficii decat ar fi crezut.

Autor

Pasionat de business si jurnalism

Write A Comment