Rezultatele unei platforme online de anunțuri din România ne arată că angajatorii au căutat cel mai des persoane care să se ocupe cu transportul mărfurilor. În domeniul șoferi – servicii auto – curierat a fost cea mai mare cerere din partea angajatorilor, care a rămas constantă în ultimul an și jumătate, făcând excepție de luna ianuarie 2017, atunci când cele mai multe anunțuri erau la categoria muncă în străinătate.

Conform Agerpres, durata medie de ocupare a locurilor de muncă este cuprinsă între aprox. 2 săptămâni și 2 luni, în funcție de domeniul de activitate, respectiv de tipul jobului.

Analiza dinamicii pieței muncii din România realizată de OLX ne arată că angajatorii găsesc cel mai ușor potențiali angajați pentru bone/menajere (în medie, cu o durată de activitate de 12 zile), casier / lucrători comerciali (15 zile), evenimente şi divertisment (16 zile) şi personal administrativ – secretariat (17 zile).

Inginerii, pe locul doi în topul căutărilor

Inginerii, meseriașii și constructorii se află imediat după șoferi în topul celor mai populare categorii de locuri de muncă scoase la concurs, notează publicația – exceptând însă lunile de la începutul verii, când angajatorii din domeniul hotelier doresc să își formeze echipele pentru sezonul estival. „Munca în străinătate”, respective „personal hotelier/restaurant” sunt alte două categorii care nu trebuie ignorate, deoarece au adunat un număr semnificativ de posturi vacante. Bineînțeles, au fost urmate de categoriile „casier/lucrători comerciali” și „bone/menajere”.

Dacă angajatorii cu oferte din primele locuri de muncă menționate își găsesc foarte ușor candidații potriviți, angajatorii din domeniul IT – Telecomunicații întâmpină dificultăți. Aceștia se confruntă cu o adevărată criză a forței de muncă, în ciuda salariilor generoase puse la dispiziție.

38% din participanții statisticii au răspuns la întrebarea „De ce vrei să își schimbi locul de muncă?”, au declarat că principalul motiv este strict legat de lipsa beneficiilor financiare – salariul, în raport cu valoarea pe care o aduce companiei.

49% dintre respondenți au declarant că cel mai important lucru pe care și l-ar dori de la compania pentru care lucrează constă în programul de lucru flexibil, urmat de bonurile de masă (40%), ore suplimentare plătite mai bine (34%), transportul asigurat la locul de muncă (34%), precum și mai multe zile libere plătite (19%), scrie  Agerpres.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.

Write A Comment