Fără cozi, fără personal şi fără bani cash. Ai nevoie doar de un card de credit valid, de un smartphone şi o aplicaţie. Clienţii intră în magazin pe baza aplicaţiei de pe smartphone, îşi fac cumpărăturile şi părăsesc magazinul fără niciun fel de problemă. Produsele au fost deja adăugate în coşul virtual şi banii pentru cumpărături au fost retraşi din contul Amazon.

Primul magazin al viitorului se află deja în Seattle, unde Amazon Go a fost testat de către angajaţii grupului. Aceştia au fost pur şi simplu surprinşi de eficienţa şi comoditatea demersului în care îşi pot face cumpărăturile de zi cu zi, bazat pe principiile de mai sus.

La intrarea în magazin, clienţii îşi scanează contul cu ajutorul telefonului şi îşi pot începe cumpărăturile. Toate produsele au senzori şi Amazon ştie exact ce produs a fost de pe raft şi de către cine. Sistemul de supraveghere este format din sute de camere video care monitorizează şi diferenţiază permanent clienţi. În timp real, produsele de pe rafturi sunt puse în coşul virtual, iar dacă persoana respectivă se răzgândeşte şi pune produsul respectiv la loc, acesta va fi eliminat şi din coşul virtual.

În timpul cumpărăturilor, clienţii pot vizualiza lista de cumpărături direct de telefon, pentru a verifica dacă toate produsele din coş se găsesc şi pe lista virtuală – şi invers. La ieşirea din magazin, valoarea produselor cumpărate este achitată din contul Amazon, economisind astfel timp şi energie la cozile lungi (şi de multe ori obositoare) de aşteptare.

Magazinul viitorului nu are angajaţi, excepţie făcând doar câteva persoane din raionul cu băuturi alcoolice (se asigură de vârsta legală a clienţilor) şi din camera special amenajată pentru prepararea cărnii.

În timpul perioadei de testare, au fost aduşi copii care au mutat produsele de la locul lor – simulând astfel situaţii din viaţa de zi cu zi. Au fost observate erori în privinţa senzorilor de pe produse şi în privinţa camerelor video – acestea pot confunda două sau mai multe persoane care au siluete sau haine asemănătoare.

Cert este faptul că tehnologia este în evoluţie continuă şi cei de la Amazon urmăresc îmbunătăţirea aplicaţiei şi a sistemului. Nu ar fi de mirare ca peste câţiva ani, marii jucători de pe piaţă să implementeze la scară largă această tehnologie, pentru că eliminarea cozilor este, cu siguranţă, un avantaj competitiv în faţa celorlalte entităţi din comerţul tradiţional.

Sursă foto: www.wwd.com

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.

Write A Comment