În jocul networking-ului, nu ține întotdeauna de noroc sau de circumstanțe favorabile, ci modul în care comunici și relaționezi cu cei din jurul tău va influența în mod direct (ne)reușita unui posibil parteneriat.

Astăzi vorbim cu și despre Cătălina Aciobăniței, organizatoarea primului business party din regiunea Moldovei și, totodată, fondatoarea brandului Bespoke Events. A început încă de la o vârstă fragedă, atunci când a simțit că potențialul de care dispune trebuie și merită maximizat. Astfel, din pasiune pentru oameni, povești bune și comunicare, și-a deschis propriul business în industria evenimentelor:

Într-adevăr, există o multitudine de oportunități pentru cei care știu să le identifice și să le valideze. Personal, spun DA unei oportunități atunci când simt că este în conformitate cu valorile și idealurile mele, dar sunt deschisă către diversitate. Spun NU atunci când simt rețineri sau ezitări; fie spunem „Ce tare! Da!”, fie spunem NU. Nu este cale de mijloc și da, este vorba despre vibe-ul transmis.

Aș completa cu faptul că acest business party a pornit din dorința mea de a-i ajuta pe oamenii care au cu adevărat nevoie de acest lucru. Totul a început încă din anul 2015 la un curs de educație financiară, atunci când Eusebiu Burcaș mi-a spus că i-a trebuit 40 de ani să înțeleagă că cel mai important lucru este să oferi înainte să primești, chiar dacă vorbim despre bani, timp sau efort.

Jumătate din bani, donați unei cauze sociale

Astfel, jumătate din banii tichetelor de acces va fi donată unei cauze sociale. Mi-au trebuit doi ani să înțeleg complet și să aplic ceea ce spunea Eusebiu. Acest concept al Bespoke Events este despre antreprenoriat, socializare, bun gust și acțiuni de caritate. Printre invitații speciali ai ediției din luna decembrie se află  Joaquin Bonilla (Managing Partner, Wunderman Romania), David Jourquin (Designer, David Jourquin), Alex Dona (Managing Partner, Timesnewroman.ro) și Alexandru Ion (Managing Partner, NEXUS) – Cătălina Aciobăniței, CEO, Bespoke Events.

Înainte să vorbesc, mereu am ascultat

Ca orice antreprenor din industria evenimentelor, Cătălina lucrează cu un număr semnificativ de variabile – începând de la sponsori, parteneri și invitați, până la media și televiziune. Încrederea pe care o transmiți atunci când comunici cu oamenii din jurul tău, spune ea, este factorul determinant al rezultatului pe care îl vei avea în raport cu aceștia.

Ce înseamnă încrederea, de fapt? Încrederea constă, în primul rând, în a ști să asculți ceea ce persoana de lângă tine îți transmite. Atenție, a auzi nu este același lucru cu a asculta. Să îl asculți pe cel de lângă tine solicită întotdeauna mai mult: mai multă empatie, mai multă prezență și mai multă concentrare. Doar așa vom putea primi cu succes mesajele spuse… și nespuse.

În esența lor, parteneriatele durabile se construiesc pe un fundament solid, iar încrederea și onestitatea nu au lipsit niciodată în cazul meu. Înainte să cer, mereu am oferit. Înainte să vorbesc, mereu am ascultat – Cătălina Aciobăniței, Bespoke Events

Bespoke Events a fost creat, așadar, din pasiunea antreprenoarei pentru business și networking – evenimente „la comandă”, personalizate și organizate cu multă responsabilitate.

Cătălina a fost promotorul ideii de business party din capitala Moldovei, la Iași – prin intermediul căreia a promovat, printre altele, antreprenoriatul local, regional și național. Aceasta a adunat zeci de participanți cu afaceri din diferite domenii, într-un cadru relaxat, unde au avut ocazia să schimbe idei și impresii:

Cu sinceritate îți spun că participanții evenimentului pot vorbi în locul meu. Cu toții au fost foarte entuziasmați, semn că a fost un eveniment de calitate, care s-a ridicat la standardele lor. Mă bucur că am reușit să aducem oficial acest concept la Iași și mulțumesc tuturor celor care m-au susținut în organizarea și desfășurarea lui.

#StayTuned: 08.12.2018

Cătălina ne spune să nu ne întristăm, pentru că urmează al doilea business party din oraș. O credem pe cuvânt, deoarece invitați ca Luiza Carpov (Yawo Services, General Manager), Alex Dona, Alexandru Ion (Nexus) și Joaquin Bonilla (Wunderman Romania, Managing Partner) au confirmat deja prezența la evenimentul de pe 8 decembrie.

Meet the #Speakers!

David Jourquin, Designer – David Jourquin Paris

David Jourquin este un renumit parfumier și creatorul brandului cu același nume, David Jourquin. Parfumurile din gama designerului sunt inspirate, spune el, din copilărie: Primul lucru a fost pielea. Când eram mic, părinții mei aveau o fabrică de pielărie. Îmi amintesc că, la un moment dat, sărbătorind 10 de ani de căsătorie, tatăl meu i-a făcut cadou un mantou din piele de vițel, lung, mamei mele. Mama mea lucra și ea în fabrică, iar dimineața venea în camera noastră să ne spună bună dimineața și să ne pupe. Lăsa în urma ei o aroma de piele, care a devenit prima mea amintire olfactivă.

Apoi îmi amintesc de parchetul bunicii mele, care era ceruit. Era maniacă, așa cum sunt și eu. Lustruia parchetul de câteva ori pe zi, iar mirosul de ceară este și el o amprentă olfactivă puternică pentru mine.

Alex Dona

Alex Dona este un antreprenor de succes și ambasadorul HOSPICE Casa Speranței, cea mai mare fundație din țară care oferă gratuit servicii de îngrijire paliativă. De asemenea, Alex Dona a organizat și realizat atât emisiunea „On The Rocks cu Alex Dona” de la Rock FM, cât și festivalul anual de rock „Lupii Liberi” de lângă Râșnov.

Joaquin Bonilla, Managing Partner – Wunderman Romania

Joaquin Bonilla este Executive Creative Director și Managing Partner la Wunderman Romania: „Am plecat din Mexic și mi-am găsit propriul brand și propriul stil în România, pentru că am descoperit cum anume inovația, ideile creative și stilul non-conformist pot crea acea experiență de brand, care merită să fie împărtășită lumii. În special, la agenția Wunderman Romania –  agenția care m-a făcut mândru de toate deciziile pe care le-am luat.”

Eu sunt Mexicanul, sunt storyteller și, pentru mine, această poveste pe care urmează să o spun, mai are multe capitole…” – Joaquin Bonilla (The Mexican)

Alexandru Ion, Managing Partner – NEXUS

Alexandru Ion este un antreprenor român care deține unul dintre cele mai mari business-uri de sporturi electronice din România: Nexus Gaming, compus dintr-un pub și sală de jocuri, dar și cele mai de succes echipe de eSports din țară.

Luiza Carpov, General Manager – Yawo Services

Luiza Carpov este Director General și fondatoarea firmei Yawo Services. Încă din anul 2006, Yawo Services activează în domeniul transportului internațional de marfă, iar la începutul acestui an, încasările au ajuns la suma de 1,7 milioane de euro, reușind să înființeze primul birou internațional din Hong Kong.

Pentru mămicile sau tăticii antreprenori, Cătălina a pregătit un program special pentru copiii acestora. Un animator pentru copii va fi la dispoziția lor, unde vor desfășura activități distractive.

Încă de la început, am acordat o foarte mare atenție clienților noștri. I-am ascultat și îi ascultăm în continuare, ca brandul și sentimentul Bespoke să ajungă la toți participanții evenimentului. Astfel, evenimentele sunt organizate și desfășurate „la comandă”, după nevoile și cerințele oamenilor.

Mai multe mămici antreprenor mi-au spus că le-a plăcut foarte mult ediția anterioară, dar acum nu au cu cine să își lase copilul. Așa că le-am venit în ajutor și vom pune la dispoziția celor mici un program special cu jocuri, muzică și dans la locația evenimentului.

Bineînțeles, organizarea și desfășurarea acestora necesită timp, efort și pasiune. Mai mult decât atât, necesită comunicare permanentă cu partenerii. După cum povesteam la început, succesul în networking nu este întâmplător, iar tehnicile de comunicare eficientă se perfecționează în timp.

Majoritatea oamenilor subestimează networking-ul; merg pe ideologia lui „lasă că merge și-așa! Voi ști eu ce să le spun”. Ei bine, nu este așa. Networking-ul este despre etichetă, tehnici și metode de comunicare, naturalețe și intenții bune – Cătălina Aciobăniței, CEO, Bespoke Events.

I-am cerut antreprenoarei să detalize și să exemplifice, iar ea prezintă astăzi ce anume NU este networking-ul și cum putem vorbi fără să vindem:

1. Networking-ul NU înseamnă să vinzi.

Trebuie făcută clar diferența între o expoziție și un eveniment de networking. În primul participi pentru a prezenta caracteristicile sau funcționalitățile produsului/serviciului tău, iar în cel de-al doilea este doar despre tine: X-ulescu, omul & antreprenorul, care își prezintă business-ul, dar nu cu scopul de a vinde. Serios, nimănui nu-i plac oamenii de vânzări (agresivi). Așa că… nu fi unul.

2. Networking-ul NU înseamnă cărți de vizită.

1.000 de cărți de vizită nu semnifică foarte mult, atunci când ai nevoie de ajutor și nu este nimeni care să ți-l ofere. Privește imaginea de ansamblu pentru câteva secunde. Rețeaua ta de socializare/network-ul nu este o bază de date, ci este un organism viu: format din oameni, planuri, povești și emoții. Merg pe principiul „calitate, nu cantitate” și încerc să creez conexiuni durabile, de încredere cu ceilalți.

3. Networking-ul NU înseamnă să te axezi doar pe o nișă.

Întotdeauna am mers pe principiul „Nu face doar o mulțime de lucruri. Fă o mulțime de lucruri diferite.” De aceea, este indicat ca oamenii din rețeaua ta de socializare/network-ul tău să fie din diverse sectoare de activitate. Este minunat să fii avocat și să cunoști 70 de avocați, dar este mai interesant atunci când ești avocat și cunoști 10 directori, 20 artiști și 30 de medici și 10… psihologi. Cu cât mai divers, cu atât mai bine.

Pornind de la aceste trei repere, spune Cătălina, putem privi corespunzător comunicarea și relaționarea cu ceilalți. Și da, noi spunem „Prezent!” la evenimentul de pe 8 decembrie, care va avea loc la Little Texas, locul în care antreprenoriatul, socializarea, bunul gust și acțiunile de caritate sunt parte a conceptului adus de Bespoke Events la Iași.

Detalii eveniment: https://www.facebook.com/events/2154785974769799/

Foto: George Talpău

Locație: Gentleman Exclusive

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.