În comerțul online se observă o creștere din ce în ce mai mare și iată că, în acest domeniu, România nu se mai află la coada clasamentului.

În primăvara anului 2017, eNet a realizat un sondaj privind ecommerce-ul din România. La acel moment, jumătate dintre magazinele online fuseseră lansate în ultimii 5 ani și 25% primeau comenzi și din afara țării. La sfârșitul anului 2017, piața de ecommerce din România a ajuns la o valoare de aproape 3 miliarde de euro, potrivit estimărilor PayU.

Pentru anul trecut, estimările PayU arată că întreaga piaţă de e-commerce s-a ridicat la 2,8 miliarde euro, urmând ca pragul de 3 miliarde să fie depăşit în 2018. În ziua de azi este foarte uşor să creezi un magazin online la costuri accesibile şi să realizezi campanii de marketing eficiente prin care să ajungi la clienţi. Pentru a-şi menţine trendul ascendent de creştere a business-ului şi în 2018, comercianţii români ar trebui să ţină cont de o serie de trenduri globale, să fie pregătiţi pentru schimbările legislative şi să îşi adapteze ofertele pentru clienţii care devin din ce în ce mai riguroși, a declarat Marius Costin, manager de țară al PayU România, la începutul acestui an.

Potrivit ecommerce Europe, cifra de afaceri online a Europei are cota cea mai mare în Europa de Vest, cu un procentaj de aproximativ 68%. Cu toate acestea, regiunile cu cea mai rapidă creștere se află în Europa de Nord, Sud și Est, România având anul trecut o rată de creștere de 37%.

Raportul a evidențiat, de asemenea, faptul că printre plângerile principale ale clienților din piața online se numără viteza de livrare (17%) și defecțiunile tehnice (13%).

Aceste cifre arată cum rolul din ce în ce mai rapid al vânzărilor online este atât de conducere, cât și de reacție la schimbările în comportamentul consumatorului de cumpărare, a declarat Christian Verschueren, directorul general EuroCommerce.

Între timp, vom continua să facem presiuni pentru un regim de reglementare care să creeze condițiile necesare creșterii în toate canalele de vânzări și ajută UE să concureze la nivel global în domeniul inovării în comerțul electronic, a completat Christian Verschueren.

Autor

Ramona este redactor și surprinde partea nevăzută a României, o parte frumoasă care crește odată cu poveștile pe care le transmite.

Write A Comment