România ocupă primele locuri din Uniunea Europeană raportându-ne la dependența față de companiile multinaționale, cifra de afaceri totală fiind în jur de 50% generată de firme străine. La data de 31 decembrie 2017 numărul de firme cu participare străină a fost de peste 215.600.

Studiu realizat de către Catalyst Solutions afirmă: „Primele 10 poziții în topul celor mai preferate companii sunt ocupate de Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault România și Coca-Cola”. Analizând datele statistice prezentate de Oficiul Național al Registrului Comerțului, primele 5 (cinci)  țări de rezidență a investitorilor străini după numărul de firme sunt:

Ce rezervă până acum anul 2018?

În ianuarie 2018 s-a înregistrat o creștere a investițiilor străine directe de 310.10 milioane EUR , acestea păstrându-se în medie la 373.84 milioane EUR de-a lungul perioadei 2005-2018, atingând cea mai mare valoare din toate timpurile de 2933 milioane EUR în octombrie 2006 și cea mai mică de -393.80 milioane EUR în aprilie 2013. Creșterea de la începutul anului se datorează faptului că România începe să fie din ce în ce mai accesibilă cu privire la deschiderea unei afaceri. Acest lucru se observă cel mai bine în Raportul Doing Business pe anul 2018 unde România se află pe locul 45 în clasamentul țărilor care implementează afaceri într-un mod facil (Ease of doing business ranking), scorul DTF (DISTANT TO FRONTIER) fiind 72.87, cu o creștere de 0.17 față de anul anterior.

Pentru a fi cât mai ușor de interpretat acest scor, DTF sau distanța la scorurile de frontieră indică distanța economiei fiecărei țări până la „frontieră”. Termenul de „frontieră„ poate fi definit ca  cea mai bună performanță observată pe fiecare dintre indicatorii din toate economiile în eșantionul „Doing Business” din 2005. Distanța mai mare la scorurile de frontieră arată o ușurință de a face afaceri, în timp ce scorurile mai mici reprezintă dificultatea de a face afaceri.

Fiind în prima jumătate a clasamentului,  putem spune că România a devenit un punct atractiv pentru un număr mai amplu de investitori străini, accesibilitatea crescută din punctul de vedere al implementării  unei afaceri fiind un avantaj considerabil ce va duce la o creștere exponențială a țării.

Sursă foto: romaniavotes.ro

Autor

Nonconformistă, creativă, mă dezic de valorile clasice și găsesc progresul social în inițiativele indie. Aici în ajutorul antreprenorilor în devenire.

Write A Comment