Potrivit unui comunicat de presă, raportul făcut recent de EUIPO (Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală) arată că o sumă de 60 de miliarde euro se pierde în fiecare an în Uniunea Europeană. Cauza acestor pierderi sunt contrafacerile din 13 sectoare economice majore.

Cele 13 sectoare considerate ca fiind vulnerabile la încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală (DPI), au fost monitorizate, din punct de vedere economic, timp de 5 ani. În urma cercetărilor, s-a constat că pierderile anuale directe reprezintă 7,5% din vânzările realizate în sectoarele respective, ca rezultat al prezenței produselor falsificate pe piață.

Cum acționează asupra cetățenilor?

Ei bine, pierderile acumulate sunt echivalente cu 116 euro anual pe cap de cetățean al UE. Mai mult de atât, în aceste sectoare se pierd în mod direct 434.000 de locuri de muncă, deoarece producătorii legitimi fabrică mai puține produse decât ar realiza în absența contrafacerii și, în consecință, angajează mai puțini lucrători.

În ultimii 5 ani, rapoartele și cercetările noastre au oferit, pentru prima dată, o imagine cuprinzătoare a impactului economic pe care îl au contrafacerea și pirateria asupra economiei UE și asupra creării de locuri de muncă, precum și informații cu privire la modurile în care sunt încălcate drepturile de proprietate intelectuală. Pe parcursul cercetărilor noastre am prezentat și contribuția pozitivă pe care o are proprietatea intelectuală în domeniul ocupării forței de muncă și al creșterii economice. Am desfășurat aceste activități pentru ca factorii de decizie și cetățenii să nu aibă nicio îndoială cu privire la valoarea proprietății intelectuale și la efectele negative pe care le are nerespectarea acesteia – a declarat António Campinos, directorul executiv al Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).

România la capitolul contrafaceri

Estimativ 22,5% din vânzările directe pierd anual cele 13 sectoare în România. Acest procentaj fiind echivalent cu aproximativ 1,64 miliarde EURO (7,3 miliarde RON) sau cu 83 EURO (367 RON) anual pe cap de locuitor. Raportul arată că cele mai multe pierderi în vânzări în România, s-au semnalat în sectorul medicamente, urmat de îmbracăminte, smartphone-uri, cosmetice și vin și alcool.

Cele 13 sectoare studiate:

  • produse cosmetice și de îngrijire personală;
  • îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii;
  • articole sportive;
  • jucării și jocuri;
  • bijuterii și ceasuri;
  • genți de mână și de voiaj;
  • muzică înregistrată;
  • băuturi alcoolice și vin;
  • produse farmaceutice;
  • pesticide;
  • telefoane inteligente;
  • baterii și anvelope.
Autor

Interesată de tot ce înseamnă nou, Andreea analizează îndeaproape parcursul antreprenorilor români, urmărind evoluția acestora.

Write A Comment