În lumea business-ului,  din ce în ce mai mulți oameni își doresc să aibă idei de afaceri simple, cu profituri mari și care să nu necesite mult timp până totul este gata de lansare. Totuși, să vii cu ceva nou și inedit pe piața românească nu este la îndemâna oricui. Să deții o afacere aparte, pe care să o începi cu bani puțini și într-un timp scurt sună ca visul oricărui antreprenor. Însă acest vis poate deveni realitate. Există multe idei de startup-uri în care îți poți lăsa amprenta antreprenorială, printre care și următoarele trei:

1. Carul cu…

În ultimii ani, au luat amploare business-urile cu food truck-uri, fie că este vorba de burgeri, taco,  sucuri naturale sau cafea. Aceste mașini care își pot schimba periodic locația pot oferi avantaje precum facilitatea de fi observat de către clienți, având o arie de acoperire mult mai mare.

O astfel de afacere poate genera venituri substanțiale și se pot atinge două tipuri de clienți: clienții fideli, care vor cumpăra repetitiv și clienții spontani, care vor doar să încerce produsul (se pot transforma în clienți fideli).  Un plus extraordinar adus de mobilitatea locației este faptul că este posibil să fi prezent la diverse evenimente, precum Street Food Festival, unde se află potențiali clienți.

2. Afacere cu automat de flori

Românii cumpără flori pentru că există mereu o ocazie de oferit un buchet sau aranjament floral. Un mod neconvențional de a vinde flori este printr-un automat. Beneficiul unui astfel de business este că îl poți amplasa în zonele de vad comercial.  Automatul de flori satisface nevoia consumatorilor activi, cărora nu le place statul la coadă, care vor să aibă controlul asupra deciziilor de achiziție și care apreciază beneficiile tehnologiei. O astfel de afacere necesită o investiție cuprinsă între 25.000 și 30.000 de euro, sumă alocată în mare parte pe echipamente și dezvoltarea conceptului.

3. Magazin online de îmbrăcăminte

Se știe că pe mediul online trebuie să te axezi în momentul prezent.  Cumpărăturile online au devenit o practică extrem de răspândită în rândul românilor, vânzările magazinelor online de îmbrăcăminte înregistrate de la an la an fiind într-o continuă creștere. Pentru a deschide o astfel de afacere, ai nevoie de un website bine pus la punct, prin intermediul căruia îți vinzi produsele. Nu neglijați investițiile în marketing și SEO, deoarece un conținut de calitate poate aduce sute de clienți care sunt prea comozi sau nu au mult timp liber pentru a se plimba printre magazine. Investiția inițială poate ajunge la 15.000 de euro.

Autor

Nonconformistă, creativă, mă dezic de valorile clasice și găsesc progresul social în inițiativele indie. Aici în ajutorul antreprenorilor în devenire.