Șerban Cornaciu, specialist în marketing și vânzări din 1995, este co-fondatorul proiectului “The Red Patrol” care oferă clienților ocazia să călătorească în timp, la bordul unei mașini din anii ’70, ’80- Dacia 1300 sau 1310.

“Inspirația pentru proiect a venit din observarea modului în care istoria recentă a orașelor este prezentată în capitalele țărilor fost-comuniste și anume vizitarea orașului, cu punctele de interes istoric ale perioadei, cu o mașină produsă în anii ’60-’80. Ambiția noastră, a fondatorilor proiectului, a fost și una personală: aceea de a pune România, într-un final, pe harta țărilor în care se fac tururi tematice pentru perioada comunismului”, a declarat Șerban Cornaciu

Fondatorii proiectului sunt prezenți în domeniul consultanței, comunicare și marketing de peste 25 de ani, din care o bună parte ca antreprenori. Astfel, dezvoltarea proiectului RedPatrol a fost realizată cu fonduri proprii, fiind văzută ca o investiție pe termen lung, nu neapărat ca o sursă rapidă de venit.

Cele trei mașini RedPatrol, care ilustrează culorile drapelului românesc, au fost achiziționate treptat și, ulterior, recondiționate. Recondiționarea a durat aproximativ un an, mașinile având un grad de uzură ridicat și a constat în revopsiri, înlocuirea elementelor de interior, reparații de motor și de ordin mecanic.

“Per ansamblu, a fost un proiect de restaurare, așa cum sunt cele de pe History Channel, extrem de fotografic și destul de costisitor, de cca. 15.000 Euro. La această sumă se adaugă cca. 8.000 Euro investiți în partea de marketing online și branding.”

Sursa: Facebook- RedPatrol

În ceea ce privește promovarea afacerii, aceasta s-a desfășurat în mare parte în mediul online, prin listarea pe toate platformele internaționale de vânzare a tururilor, prezența în social media, dar și prin parteneriate cu agențiile de incoming din București.

Turul are loc în prezența unui ghid prin Cotroceni, Drumul Taberei și chiar Ferentari. Durata acestuia este de 2,5/3h, iar prețul de 60 lei/persoană.

Acest proiect s-a dovedit a fi atracția turiștilor care, deși nu au trăit perioada comunistă, vor să afle “cum s-a putut trăi în România acelor ani, sub presiunea atâtor lipsuri sau pur și simplu vor să afle cum este să conduci o mașină comunistă, fiind pasionați de mașini.”

Și românii au empatizat cu RedPatrol, fie din nostalgia rememorării trecutului, a unei plimbări cu mașina copilăriei sau tinereții lor, fie pentru a trăi experiența de a conduce o Dacie “cum avea tata sau bunicul”.

Autor

Write A Comment