Se pare că sustenabilitatea nu este doar un trend sau un „buzzword” în lumea afacerilor – devine un reper important de la care vor pleca Start-Up-urile. Nu o spunem noi, o spun tinerii consumatori care mută accentul către produsele cu standarde etice: produse (non)alimentare bio, animale crescute în ferme, reciclare și reducerea emisiilor de CO2 .

Conform cotidianului Financial Times, sectorul commercial pentru produse și servicii la standard etice din Marea Britanie s-a ridicat la aproximativ 91,5 miliarde de euro. Creșterea a fost de peste 45 miliarde de euro (din 2008), iar în 2016, familiile au cheltuit, în medie, 1400 de euro pe produse etice.

Un lucru este cert: tinerii consumatori au devenit mult mai conștienți de ceea ce cumpără, iar companiile au început să încurajeze comportamentul eco-responsabil și produsele bio.

Dacă acum câțiva ani, în România, „bio” era cumpărat doar de o mică parte din oameni, la ora actuală cererea a crescut și reprezintă o oportunitate pentru producători și distribuitori.

În viitorul apropiat, un business de succes va însemna mai mult decât cerere și ofertă: va însemna, în primul rând, un mecanism viabil economic care să rezolve și o problemă socială, să ofere soluții de dezvoltare pe termen lung și crearea de locuri de muncă.

Acum sunt zorii „afacerilor verzi” în România și generațiile tinere încurajează și susțin consumul responsabil și sustenabilitatea economică – într-un format prietenos, sociabil și cooperativ.

Sursă foto: www.gocap3.com

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.