„Când voi fi mare, o să mă fac…” – fraza care ne-a dat curajul să spunem clar și răspicat că vom deveni președinți, medici sau avocați. Păcat că „antreprenor” nu intra pe atunci în lista noastră de cuvinte, pentru că mulți dintre noi, sunt convinsă că am fi avut simptomele. Recunoscute la momentul potrivit și valorificate, acestea se pot transforma într-o afacere de succes.

De la pasiunea din adolescență pentru filmare până la ANVERGURA nu a fost decât un pas pentru Ciprian Pop și echipa sa, fiind în permanență animați de dorința reușitei evenimentelor. La ei, câștigul înseamnă experiența clienților și în ce măsură au fost mulțumiți de serviciile oferite.

Producție video, sonorizare evenimente, live broadcast, editare și post-procesare video, lumini scenă, filmare aeriană, voice-over, wedding video – o multitudine de sevicii „de anvergură”, putem spune, care fac diferența clară dintre un eveniment reușit, care se bucură de o prezentare profesionistă, de un eveniment (poate la fel de reușit), dar să fie un succes izolat, despre care nimeni să nu știe. De asta se ocupă ANVERGURA, ca evenimentul să fie apreciat la cel mai înalt nivel și să ajungă, prin intermediul transmisiilor LIVE, un eveniment național și/sau internațional, indiferent de granițele țării.

Am stat de vorbă cu Ciprian și ne-a povestit despre succesul ANVERGURA și despre cum a evoluat situația de la scepticismul românilor față de transmisiile live până la 4-5 transmisii simultan.

Care au fost începuturile pasiunii tale pentru media?

Media m-a atras de când mă știu. De când eram mic, țin minte că la orice eveniment, fie el artistic, sportiv sau cultural, eu eram doar cu ochii în culise, la cei de la tehnic sau la cameramani. Nu aveam ochi pentru evenimentul în sine, decât pentru oamenii care lucrau pentru eveniment. Mi se părea fascinant cum fac să se întâmple lucrurile, cum reușesc să proiecteze imaginile pe care le filmează pe un ecran, sau alte „minuni” de genul asta, de altfel…foarte banale. Văzând pasiunea pentru filmare, tatăl meu a cumpărat o cameră handycam, cu care am filmat toate evenimentele posibile și imposibile din familie, umplând sute de casete. Am început să particip și la diferite concursuri multimedia și ușor-ușor am prins gustul filmărilor. Țin minte și acum cum mă chinuiam să editez filmări în MovieMaker și cât de mândru eram de realizările mele de la acea vreme. Surprinzător însă, atunci cand mi s-a oferit posibilitatea de a lucra în televiziune, imediat după terminarea liceului, am refuzat. După îndelungi insistențe care au durat câteva luni, am cedat și am intrat în acest domeniu, luând acest „virus” în sânge și rămânând cu el până în ziua de astăzi.

Cum arăta echipa Anvergura acum patru ani? Ați considerat producția video o oportunitate la acea perioadă?

Acum patru ani, ANVERGURA era la început și cu greu putem vorbi de o echipă. Era mai degrabă o încercare a unor tineri ambițiosi de a face producție video. O echipă o sudezi în timp și abia acum consider că avem o echipă înfiripată, când lucrurile se întâmplă foarte ușor și se întâmplă bine. Echipa de atunci era formată din oameni buni, însă conduși ineficient. Odată cu trecerea timpului, odată cu primele greșeli făcute, ne-am dat seama ce trebuie îndreptat sau reparat, așadar am reușit să învățăm din greșeli și să consolidăm echipa care a rămas astăzi.

Producția video nu am considerat-o ca pe o oportunitate. Nu eram chiar primii în acest domeniu, însă pentru că era multă pasiune și ne plăcea ceea ce făceam, am considerat că un business în acest domeniu ar fi bine-venit pentru noi.

Ati fost printre primii din România care făceau transmisii live de la evenimente. Care au fost cele mai mari provocări de la început?

Cele mai mari provocări au fost să-i facem pe clienți să înțeleagă avantajele unui astfel de serviciu. Fiind foarte sceptici la început, toți voiau să vadă exemple sau cum funcționează sistemul. Trebuia să le enumerăm avantajele unei astfel de transmisiuni și ce au de câștigat dacă vor transmite online. Acum lucrurile sunt mult mai simple, oamenii s-au obișnuit să vadă live-uri sau să transmită online, așadar nu trebuie să ducem o muncă de convingere.

Dacă inițial aveați câteva transmisii săptămânal, acum ajungeți și la 5 live-uri simultan. Care e secretul?

Ne-am respectat toți clienții pe care i-am avut și am reușit să-i ținem aproape. Am pus mai presus relația cu ei decât profitul, ei au simțit asta și fie ne-au recomandat mai departe, fie au continuat colaborarea. Atunci când îți faci treaba bine sau excelent, este și normal sa crești. Pentru noi este o confirmare faptul că avem atâtea proiecte simultan. Înseamnă că suntem pe drumul cel bun. De asemenea, investitia în echipamente de calitate a dus la producții de top, iar asta au simțit și clienții când au fost apreciați pentru producțiile video pe care le au. Ne-am străduit mereu să dăm tot ce e mai bun din noi, chiar dacă proiectul era bugetat la 100 de euro sau 1000 de euro, pentru noi, pasiunea cu care lucram pentru proiecte era la fel de mare.

De ce transmisie live? Care sunt avantajele unei firme dacă dorește să transmită live un eveniment?

Avantajul major este ca nu există dezavantaje. Ai parte doar de avantaje atunci când alegi sa transmiți live un eveniment. Fie că vorbim de transmisiuni live libere sau pay-per-view, în oricare din siuații vorbim doar de avantaje. Evenimentele locale pot, așadar, să fie naționale sau chiar internaționale, depășind granițele țării. Sunt evenimente care se transmit și online doar pentru că unii participanți ar ajunge foarte greu în locația evenimentului.

Cum credeți că vor arăta transmisiile live în viitor?

Cred că va exista o mai multă interacțiune cu utilizatorii de acasă. În momentul de față, cei de acasă care se uită la un eveniment, momentan doar „se uită”. Nu există interacțiune, decât poate doar trimiterea unor mesaje, care de multe ori, nici acelea nu sunt luate în considerare de producătorii evenimentelor. Probabil vor fi inventate anumite „device-uri” care să ajute utilizatorii să se integreze mai bine în eveniment.

În portofoliu se găsesc nume importante din toate domeniile. Pe lângă transmisiile live, care sunt cele mai solicitate servicii?

Noi ne-am axat foarte mult pe această zonă de eveniment. Așadar, oferim servicii complete asupra a tot ceea ce înseamnă un eveniment: producție video, sonorizare, lumini, scenă, foto de eveniment. Însă pe lângă transmisiunile LIVE, cel mai solicitat serviciu este sonorizarea de eveniment. Din acest motiv, o bună parte din investițiile noastre au fost direcționate spre această ramură de sonorizare de eveniment.

Ce anume diferențiază Anvergura de celelalte firme care realizează transmisiuni live?

Sunt câteva elemente care ne diferențiază de competiție. În primul rând, noi nu stăm niciodată cu ochii pe ceas, asta înseamnă că nu tarifăm pe ora, așa cum fac majoritatea firmelor de producție video. În al doilea rând, folosim echipamente foarte performante, nu facem rabat de la calitate. Iar în al treilea rând, oferim un set de garanții unice pe piață din Romania. Spre exemplu, dacă transmisia LIVE se întrerupe mai mult de 5 secunde, clientul nu va mai plăti niciun ban pentru acel serviciu.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.

26 Shares
Share26
Share
Tweet
+1