Faceți cunoștință cu invitatul de astăzi, Zuriell – are o personalitate puternică,  este stabil, curajos, aventurier și emană peste tot energie. Zuriell este promotorul agendelor refolosibile și personalizate, gândit și creat de către Sandra Hallal, în anul 2016. Este reutilizabilă, iar rezervele sunt arhivabile; coperta acesteia este din piele și se poate personaliza. Practic, poți avea o agendă toată viața. Minimalist, nu-i așa?

Înainte de Zuriell, Sandra locuia în Cluj și era freelancer în domenii precul graphic design, design interior, foto-video. Ducea o viață mai boemă și mai relaxantă, ne povestește ea.

A urmat o inițiativă antreprenorială în design-ul de produs, însă, după o scurtă perioadă, mi-am dat seama că nu este o idee de business fezabilă, drept urmare am ales să abandonez proiectul pentru a începe Zuriell.

Zuriell a apărut în toamna anului 2015, când Sandra se gândea la un cadou pentru sora ei: o agendă specială, care poate fi refolosită – odată ce se termină rezerva de 75 de pagini, se poate înlocui cu altă rezervă – și, mai mult, poate fi personalizată.

„Wow, ce tare! Vreau și eu!”

Acestea au fost primele reacții la prototipurile agendelor refolosibile, dar care s-au păstrat până în prezent.  La început, arhitecții și designerii erau potențialii clienți ai Zuriell, dar segmentul de consumatori s-a extins atât de mult, încât acum cuprinde atât antreprenori, corporatiști, bloggeri, cât și persoane care vor pur și simplu să dăruiască un cadou special.

Oamenii îmi cereau să le fac și lor o agendă încă înainte de a transforma cadoul în business. Nu încercam să le vând, oamenii mi le cereau –   a fost primul semn că trebuia să duc ideea mai departe.

Zuriell, cetățean în Orașul Antreprenorilor

Aveam un deadline de două săptămâni pentru lansarea campaniei de crowdfunding, un timp destul de scurt. Unele decizii nici nu aveam timp să le gândesc. Cu riscul că ar fi putut ieși un eșec total, mi-am facut curaj și am mers înainte.

În cadrul campaniei de crowdfunding de pe Startarium, Sandra a strâns aproximativ 5.200 de euro și mult sprijin din partea oamenilor, ceea ce i-a permis startup-ului său să crească organic.

Marketing, pricing, financiar, storytelling –  Îmi este greu să mă decid care este cel mai important aspect învățat la Startarium. În schimb, pot confirma că produsul avea un preț prea mic; nu am luat în calcul toate costurile fixe și cele variabile, care sunt inevitabile într-un business. Cu prețul vechi am fi vandut multe, dar cu siguranță am fi ieșit în pierdere.

„Din perspectiva mea, magia din spatele Zuriell constă în componenta socială: implicăm persoane din medii defavorizate în procesul de asamblare a agendelor.”

„În felul acesta reușim să oferim un venit pentru niște femei puternice, care au supraviețuit traficului uman sau violenței domestice, dar care de multe ori nu au lucrat în viața lor și nu au reușit să acumuleze niciun fel de experiență. Un ajutor pentru reintegrarea în piața muncii este vital pentru ele.”

O prietenă din Olanda m-a inspirat în această direcție. Gândea diferit față de noi: pentru ea, un business nu însemna doar să facă bani, ci unde și cum poate ajuta comunitatea din jurul ei, iar eu întotdeauna am avut dorința de a face o schimbare. Așadar, mi-am propus ca în viitorul business să existe acea parte care se implică și în dezvoltarea comunității. Acest aspect vine cu provocările sale, doamnele necesită multă răbdare și atenție mai specială, iar timpul de învățare este mult mai mare, comparabil cu persoanele care nu au trecut prin asemenea traume.

Dacă ar fi să dăm timpul înapoi până în 2016…

Cu siguranță, tot Zuriell aș începe. Ne place ce facem ca echipa, fiecare se ocupă de aspectul care îi aduce cea mai mare plăcere, iar provocările întâmpinate tipice startup-urilor te imping să te dezvolți atât pe plan personal, cât și pe plan profesional. Avem ocazia de a lucra într-un business cu potențial de nivel internațional și care poate aduce un impact pozitiv comunității.

Despre antreprenoriat (și nu numai)

Ce este cel mai important pentru un antreprenor? Disciplina. Obiceiurile sănătoase. Ceea ce pot face pe ziua de astăzi să nu fie amânat pe mâine – eram „regina amânatului” cândva. În egală măsură, să depun efort în a mă dezvolta pe mine personal, și nu doar business-ul. Alimentație sănătoasă, sport, cititul, un somn odihnitor la ore rezonabile și cel mai important – scrisul. Scrisul te ajută să te dezvolți și te face să fii foarte focusat pe ideile tale, dar și pe micile lucruri care de distrag. Practic, scrisul este o metodă terapeutică de vindecare interioară.

„Antreprenoriatul este un drum greu, cu multe variabile, eșecuri, reușite, dorințe de renunțare. Luptă din nou, ba pe vârf, ba în vale; nu ai idee cât de sus sau cât de jos poți să fii într-un interval de un an. Uneori poți lucra dublu față de programul de 8 ore și să câștigi mai puțin decât un angajat. Sau mai rău, să fii chiar în pierdere.”

Așa că, antreprenoriatul nu este pentru oricine. Nu oricine dorește să plătească acest preț și nu oricine este născut cu mentalitatea de antreprenor.

Ca orice alt business avem competitori. Din punctul de vedere al caracteristicilor, Zuriell este o agendă care iese din tiparele clasice: este reutilizabilă, iar rezervele sunt arhivabile; coperta acesteia este din piele și se poate personaliza. Practic, poți avea o agendă toată viața. Minimalist, nu-i așa?

BONUS TIP de la Sandra, fondator Zuriell

Înainte de a depune un volum mare de energie într-o idee de afacere, preferabil ar fi să iei feedback continuu, să testezi și să vezi dacă piața dorește produsul sau serviciul respectiv și cât este dispus clientul să platească pentru el.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.

295 Shares
Share295
Share
Tweet
+1