TETO va oferi, în curând, cafea de specialitate 100% Arabica și cheesecake artizanal, locuitorilor capitalei, din două zone importante ale Bucureștiului.

Cu cine vorbim?

E tânăr, hotărât și cochetează cu ideea de antreprenoriat de la 22 de ani.
Dan Posea are acum 25 de ani, a absolvit Facultatea de Geografie din cadrul Universității din București și nu se ferește să spună că până acum a avut un singur job, într-o agenție de turism, unde a lucrat nici mai mult, nici mai puțin de jumătate de an.

N-a dorit să se plafoneze, avea planuri mari, așa că nu a stat pe loc. Astfel, el este astăzi administratorul contului de instagram Promovez România, vinde și produce cozonaci alături de partenera lui Medeea prin intermediul unui alt cont de Instagram și urmează să ducă tradiția familiei mai departe, deschizând o cofetărie în Buzău.

Hai la TETO!

Deși am avut o gamă largă din care să pot alege subiectul discuției, l-am luat la întrebări despre TETO.

Pentru a porni acest startup, Dan a avut alături doar doi parteneri: Alexandru Poștoacă, responsabilul cu documentația și găsirea locațiilor potrivite și Mădălin Moroianu, care a venit cu know how-ul.

TETO a luat naștere în 2017, din pasiunea lui Dan și a lui Alex pentru cafeaua de calitate.

Inițial, cei doi s-au gândit să dezvolte acest startup în containere, însă au descoperit repede faptul că o locație fixă este mai puțin costisitoare.
Deși produsele de la TETO au fost oferite clienților în cadrul anumitor evenimente, încă nu există o locație în care consumatorii cafelei de specialitate să-și petreacă timpul.
Dan ne-a spus însă, că a reușit să obțină câteva finanțări europene și în curând 2 locații TETO vor fi deschise pe Bulevardele Tineretului și Unirii, unele dintre cele mai importante bulevarde ale capitalei.

URMEAZĂ ALTE CAFENELE TETO ÎN IAȘI, CLUJ, TIMIȘOARA ȘI SIBIU.

Obstacolele antreprenorului începător

Dan ne-a explicat că i-a fost dificil să se ocupe de acest proiect, fiind uneori nevoit să facă numeroase drumuri prin țară, să se ocupe de birocratura atât de riguroasă din România și chiar să renunțe la anumite activități specifice vârstei.

Am realizat în ultima vreme că provocarea cea mai mare pentru un tânăr antreprenor nu sunt banii. Factorul psihologic este cel mai important în tot acest proces. Cu cât stai mai mai bine din punct de vedere al psihicului, cu atât vei face mai ușor față provocărilor.

El a mai spus că identificarea spațiilor potrivite, dar și oamenii incompetenți din diverse instituții ale statului român i-au stat cel mai mult în cale.

Politicienii, crede el, oferă mediului de business o stare de instabilitate. Există, însă, și factori interni, nu doar externi, care fac antreprenoriatul un domeniu dificil, cum ar fi MENTALITATEA ROMÂNULUI.

“Românii consideră antreprenorul a fi acel patron obosit care face combinații ca acum 20 de ani. Va mai dura cel puțin 7-10 ani până vom schimba această mentalitate, spune Dan Posea.

Ce produse oferă TETO?

La TETO, vei putea găsi cafea de specialitate 100% Arabica, fresh food & drinks și cheesecake artizanal.
Cafeaua provine de la diverse prăjitorii locale, partea de fresh food & drinks este produsă în locația din Tineretului și cheesecake-ul este produs de brand-ul partenerei sale, The Slice.

INVESTIȚIE

Pentru TETO s-au investit 100.000 de euro, bani pe care Dan aproximează că îi va recupera în maxim 3-4 ani.

De aceea, el consideră că lipsa unui investitor este unul dintre dezavantajele acestui startup, însă atmosfera, staff-ul și poziționarea locațiilor reprezintă câteva dintre plusurile care compensează acest dezavantaj.

Un mesaj pentru tinerii antreprenori

Le recomand celor care vor să pornească pe acest drum să-și identifice DE CE-ul și să stea bine pe psihic. Restul lucrurilor vor veni de la sine ca urmare a implicării lor zi de zi, Dan Posea.

Autor

Ramona este redactor și surprinde partea nevăzută a României, o parte frumoasă care crește odată cu poveștile pe care le transmite.