Pentru ei, antreprenoriatul este doar pentru cei curajoși și consecvenți. Pe lângă fezabilitatea ideii într-un  start-up, importantă este disponibilitatea echipei de a o îmbunătăți în permanență. Au pornit cu cele mai bune intenții, și-au asumat eșecul primei încercări, au perseverat și au reușit.

Ștefan Matei și Valerica Motoc

Ștefan Matei și Valerica Motoc ne vorbesc despre cum au reușit să pună bazele unei platforme online colaborative, dedicate companiilor de producție. CargoPlanning, conceptul gândit și creat special pentru fabrici și transportatori, oferă soluții și beneficii considerabile:

  • comunicarea fabrică – transportator devine mai facilă, deoarece timpul petrecut la telefon, email sau în centralizarea informației este eliminat;
  • calitatea livrărilor se îmbunătățește, în condițiile unor costuri scăzute;

Cum funcționează?

CargoPlanning este o platformă online colaborativă, unde atât fabricile cât și transportatorii au un cont. O fabrică sau un retailer organizează câteva zeci de transporturi pe zi, ceea ce presupune gestionarea unui număr mare de telefoane, emailuri și centralizări de informații.

Astfel, CargoPlanning îi poate ajuta să soluționeze transporturile zilnice ușor și eficient. Transportatorii au acces la cursele fabricilor și pot oferi preturi și alte informații necesare organizării unui transport. În final, platforma oferă pentru ambele părți un raport în timp real vis-a-vis de activitatea de transport, urmărire camioane, schimb de documente etc, declară Valerica Motoc, Sales & Operations Manager.

Startup-ul este fondat de către Ștefan Matei, care a identificat nevoia unei astfel de platforme în timp ce lucra la o companie și dezvolta proiecte pentru colaboratori particulari. Astfel, în urma unei documentări pe măsura unui proiect atât de ambițios ce avea să eficientizeze relațiile producător-transportator, în octombrie 2015 a fost lansată prima variantă a aplicației.

Personal, nu cred că depinde foarte mult de idee, cât de nouă sau cât de disruptive este, ci mai degrabă de cât de dispus ești să te aventurezi când știi care sunt riscurile, să îți asumi eșecul, dar să îți asumi și faptul că atunci când cineva are încredere în tine, trebuie sa faci lucrurile corect și să livrezi ce ai promis când ai vândut. – Valerica Motoc, Sales & Operations Manager

Și pentru că un startup ambițios avea nevoie de un mediu prielnic dezvoltării, echipa CargoPlanning a decis înscrierea în incubatorul Startarium.

„La momentul în care am aflat de incubatorul Startarium, am avut un fel de crush. Ne aflam într-o perioadă în care lucram foarte strâns pe partea de vânzări, însă rezultatele întârziau să apară. Simțeam că eram blocați, știam care sunt problemele, însă ne lipsea impulsul să depășim acea barieră. Așa că am decis sa aplicăm și, probabil, rezultatele de până atunci, dar și motivația de a face în continuare lucrurile să meargă, ne-a ajutat să fim acceptați în programul de incubare care durează un an de zile.”

În acest program, cei de la Impact Hub împreună cu ING au creat contextul prin care startup-uri ca al nostru pot crește repede și sănătos. Avem parte de mentori, resurse pentru business și mai ales promovarea în media și în mediul de business. Acest lucru ne ajută în procesele noastre de vânzări, oamenii cărora ne adresăm văd că suntem validați ca business, iar dialogul cu ei pornește de la alt nivel. De asemenea, odată cu acceptarea în incubator, o parte din echipă s-a mutat la București, în spațiul Impact Hub, ceea ce ne ajută să fim mai aproape de partenerii noștri.

Despre experienţa PitchDay de la Startarium. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-aţi întâmpinat şi cum le-aţi depăşit?

Pentru noi a fost a doua participare la PitchDay în 2017. Cu un an în urmă, nu am reușit să ajungem în finală și să pitch-uim către o sală de peste 500 de oameni, însă anul acesta am lucrat mult mai intens și am ajuns acolo.

Cea mai mare provocare a fost sa transmitem cât mai clar și ușor de înțeles ce face plaforma – pentru că ne adresăm unei nișe, iar sistemul este oarecum complex ca soluție. Astfel că doar cei care sunt familiarizați cu ce înseamnă transportul de marfă într-o fabrică înțeleg de la primele cuvinte. Ne-a ajutat foarte mult că suntem parte a comunității de antreprenori din Impact Hub și am primit numeroase idei și sugestii pentru pitch-ul nostru. Mediul competitiv de aici ne-a impulsionat să lucrăm mai mult și, în final, despre „practice” este vorba. Așa am ajuns în finală – highlight-ul anului 2017 pentru noi.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.