Care este legătura dintre un start-up și celebrul slogan „Dați un leu pentru Ateneu!”? Povestea a început încă din 1886, când sub acest slogan s-au strâns peste 500.000 de lei în doar doi ani, ridicându-se astfel Ateneul din București.

În 2018, noi o numim „campanie de crowdfunding” – atunci când strângi fonduri cu ajutorul susținătorilor ideii tale și creezi o comunitate de promotori care cred și susțin proiectul tău, înainte de a fi implementat la scară mai largă. Înafară de resursele financiare, primești feedback din partea grupului-țintă cu privire la ideea ta, sistemul funcționând și ca un studiu de piață cu costuri relativ mici.

De asemenea, o campanie de crowdfunding creează deja o comunitate în jurul ideii înainte ca aceasta să fie implementată la o scară mai largă, comunitate care promovează mai departe ideea gratuit şi cu o credibilitate mai mare decât orice efort tradiţional de marketing. Ce se întâmplă, concret? Are loc o strângere de fonduri online cu ajutorul susținătorilor care cred în ideea echipei și vor să contribuie la realizarea acesteia.

Startarium este cea mai complexă platformă educațională și de acces la finanțare, lansată de Impact Hub, cu sprijinul ING Bank, reunind proiectele inovatoare și echipe cu inițiative aflate în căutarea unei surse alternative de finanțare.

Ce trebuie să ai în vedere atunci când vrei să lansezi o campanie de crowdfunding?

În primul rând, îți trebuie o descriere bine constituită pentru ideea ta; aceasta trebuie să exprime clar aplicabilitățile sale, pentru a nu crea ambiguități audienței. Cu cât e mai simplu, cu atât mai bine: utilizatorii vor înțelege conceptul și vor crește șansele de a contribui la campanie. Adaugă culoare prezentării tale prin imagini, prototip/demo, explicații tehnice și/sau printr-un scurt filmuleț.

Nu uita de recompense!

Contribuția lor la realizarea proiectului merită răsplătită, așa că asigură-te că recompensele voastre au legătură directă cu proiectul, iar timpul de livrare este menționat, ne povestește echipa Startarium.

Odată finalizată și pregătită de lansare, campania ta nu trebuie decât să își facă auzită vocea: anunță-ți toate cunoștințele și susținătorii despre lansarea campaniei, dar încearcă să atragi și entități din afara cercului tău de cunoscuți. Ține-i în permanență la curent cu stadiul proiectului, cu noutățile apărute, răspunde întrebărilor și solicitărilor.

Folosește rețelele de socializare pentru promovarea campaniei și încurajează-ți prietenii să dea share; dacă ai un blog, cu atât mai bine, pentru că reprezintă o ocazie excelentă de a-ți anunța cititorii în legătură cu „provocarea” cu care te confrunți. Spune-le bloggerilor, influencerilor, ambasadorilor și oamenilor pasionați de idei inovatoare – ei sunt oamenii care duc mesajul mai departe și, implicit, șansele ca ideea ta să se materializeze.

Crowdfunding la Startarium

  1. Finanțare fixă
  2. Durata campaniilor: 30-45 de zile
  3. Contract
  4. Proces Automatizat
  5. Comision 2% (procesatorul de plăți)
  6. Banii la tine (în 10 zile de la finanțare)

De menționat este faptul că Startarium.ro nu este doar despre crowdfunding: platforma cuprinde cei trei piloni – învățare, testare, finanțare –  și utilizatorii au acces la o videotecă, în care pot învăța cum pot construi o afacere de la A la Z, laborator personal, materiale de învățare (interviuri, articole, știri) și acces la evenimente de business, unde pot intra în contact cu potențiali mentori și investitori.

Poți intra și tu în Startarium, Orașul Antreprenorilor aici, înregistrându-te rapid și gratuit. Odată aflat în comunitatea antreprenorilor, ai acces la materiale și poți afla poveștile tuturor startup-urilor care au primit deja finanțare pe Startarium.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.