Privește, învață și urmărește marile case de creație de bijuterii ale lumii, dar la sfârșitul zilei traduce în aur și diamante tradițiile și simbolurile din folclorul românesc. Ea a creat brandul care oferă o experiență de lux clienților din întreaga lume și care reunește stilul și motivele tradiționale în bijuterii autentice.

Malvina Cservenschi – un nume puternic atât în România, cât și pe plan internațional. Este fondatoarea brandului Malvensky, început în 2009 de la un șnur roșu și două pandative, când a creat primele brățări în spatele cărora stătea pasiunea, dorința de creație, imaginația și povestea. A renunțat la cariera în televiziune la TVR, pentru a se dedica unui business cu bijuterii care avea să se transforme ulterior în furnizor oficial al Casei Regale, distincție înmânată de Alteța Sa Regală Principesa Moștenitoare Margareta a României  în aprilie 2017.

Misiunea cu care a pornit această aventură a rămas aceeași: aceea de a traduce în aur și diamante tradițiile și simbolurile din folclorul românesc, onorând toate emoțiile umane într-un mod cât mai personalizat și apropiat de dorințele oamenilor la standarde de excelență.

S-a schimbat, însă, mindset-ul: Am alt mod de gândire, iar piața este extrem de fertilă pentru misiunea Malvensky. Printr-un management al afacerii atent, poți să lucrezi sănătos și echilibrat, iar eu aleg conștient să mă poziționez la nivel de excelență în relație cu clienții și proiectele pe care le am de realizat.

Privesc, învăț și urmăresc marile case de creație de bijuterii ale lumii, dar la sfârșitul zilei, îți asculți ADN-ul, pasiunea, chemarea, cine ești tu și ce ai tu de oferit lumii pe care o servești și vrei să o onorezi.

Malvina, de unde pornește o colecție? Care sunt sursele de inspirație?

Țara aceasta îmi este cea mai bună inspirație. Mi-am petrecut vacanțele la țară, știu ce înseamnă straiele populare, tradițiile, sunt îndrăgostită de cele șapte simboluri primordiale pe care le transform și reinterpretez sub formă de bijuterii.

De asemenea, pentru colecția noastră  Infinity, una dintre inspirații mi-a fost Brâncuși. Am început cu România, apoi am continuat cu Orientul și am creat colecția „The Heart of Orient”, alcătuită din 16 piese, fiecare cu o poveste. Urmează și alte colecții, cu alte povești, dar esența rămâne: oamenii sunt cea mai de încredere sursă de inspirație.

În Malvina Cservenschi găsim, cu  siguranță, tipul antreprenorului determinat, perseverent și creativ. Deși nu are un glob de cristal, știe exact în ce direcție merge business-ul, unde vrea să ajungă și ce oferă concret clienților: „Știu exact care sunt următoarele colecții, știu exact în ce colțuri ale lumii mă duce călătoria mea de a descoperi noi tradiții și simboluri, pentru a le da o renaștere prin bijuteriile Malvensky. Deci, peste patru-cinci ani, Malvensky va face același lucru, probabil la o scală mult mai mare.”

De la selecția șnururilor la strategia de promovare, tot ce ține de Malvensky se află sub bagheta ei profesională. Se implică în fiecare aspect al business-ului și se asigură că viziunea ei este transmisă și interiorizată de către echipă.  Provocarea principală a fost și rămâne, spune Malvina, partea de resurse umane, de leadership și management. Alături de business-coach-ul Dana-Maria Andrei, alături de echipă și alături de clienți prin feedback-ul lor, Malvensky s-a transformat într-un „un izvor nesecat de inspirație și oportunități, atât pe piața românească, cât și internațională.”

 Să știu să scot ce e mai bun din oameni, să știu să manageriez nu doar o afacere, ci și suflete, minți, așteptări, emoții, este mereu o provocare, dar îmi place mult și sunt într-o continuă învățare.

Sfatul Malvinei? Să învățăm în fiecare zi – fie practică, studiu, cărți sau pur și simplu prin alegerea noastră de a ne înconjura cu oameni mai buni decât noi. „Eu am învățat antreprenoriat în timp ce pășeam, mai învățam un pic, apoi iar mai pășeam. Nu am făcut niciodată un pas prea mare ca să cad în gol, sunt o persoană realistă. Am învățat cât am putut singură, apoi mi-am dat seama că am nevoie de ajutor și, de trei ani, am un business coach care m-a ajutat în tot ceea ce înseamnă organizarea echipei, roluri clare, investiții în dezvoltarea fiecărei persoane care lucrează în această firmă, în dezvoltarea lor, traininguri.”

Malvina Cservenschi

În toți acești ani, fondatoarea brandului Malvensky a învățat cum să conducă echipa, să o dezvolte, a învățat să (se) organizeze și cum să o direcționeze spre atingerea rezultatelor. Lunea este dedicată ședințelor cu echipa și cu departamentul financiar – contabil. Marțea este ziua dedicată graficii și departamentului de marketing și PR – gândesc campanii, newsletters, lansări etc. Miercurea este ziua pentru dezvoltarea personală, joia și restul zilelor le petrece în magazin, iar weekend-urile le dedică în mare parte documentării – citește, vizionează filme; este timpul pe care-l petrece cu ea însăși și permite minții să se relaxeze pentru partea creative, ne povestește Malvina.

Activați în business de aproximativ nouă ani. Care au fost cele mai mari provocări și cum le-ați depășit?

Nu cred într-o rețetă absolută. Am văzut atâtea tipuri de antreprenori care au reușit fără să urmărească o rețetă similară. De unde sunt eu, este clar că am nevoie să știu, să pot și să fiu într-un fel ca să reușesc: o viziune cât mai clară, cu o strategie și un plan pe măsură, o abilitate mereu în dezvoltare de a lucra cu oamenii, studiu, cercetare și desen fără oprire și multă, dar foarte multă muncă. Aș mai „condimenta” cu oamenii potriviți în jurul tău și un mediu de învățare constant, ambele „condimente” fiind vitale și care fac o reală diferență. Acestea sunt, pe scurt, ingredientele care mă ajută pe mine să fiu în formă și să dau randament.”

În următorii 3-5 ani, Malvensky își dorește extinderea sa în piața internațională de bijuterii, prin prezența sa concretizată într-un magazin la Londra și New York, precum și extinderea online-ului „printr-o abordare ultra-creativă și inedită, racordată la cele mai avangardiste tendințe în domeniu.”

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.