Site-ul Flip.ro l-am descoperit intamplator, atunci cand un prieten era ‘dezamagit’ ca telefonul sau a fost respins de catre cei de la Flip.ro pentru vanzarea pe platforma lor, pe motiv ca avea niste defecte ascunse. Marturia prietenului meu mi-a oferit o incredere mare in acest serviciu, asadar l-am testat: am cumparat un telefon de pe platforma – convins fiind ca voi face o achizitie buna, dar am si vandut un telefon prin intermediul lor. Concluzia: perfect multumit de ambele servicii.

Nu am stat pe ganduri si am vrut sa aflu mai multe despre cei care au dezvoltat platforma Flip.ro: George Moroianu si Alin Luca, doi tineri antreprenori care sunt in spatele proiectului.

Care este backgroundul vostru in materie de antreprenoriat, cum ati inceput acest drum si care sunt punctele voastre forte?

Alin Luca si George Moroianu

Din echipa fac parte George Moroianu, Alin Luca si Alex Burghelia. Fiecare dintre noi s-a implicat, fie din anii de liceu, fie de pe băncile facultății, în deschiderea unor start-up-uri ce vizau domeniul online. Unul dintre punctele noastre forte este ca stim sa ne ascultam clientii si sa le oferim solutii pentru nevoile pe care le au. Din acest punct a plecat si ideea Flip.ro.

Cum v-a venit ideea de a crea flip.ro? A fost in urma unor experiente neplacute sau pur si simplu v-a ‘lovit’ ideea aceasta de business?

Fiind pasionati de gadget-uri si tehnologii noi, ne schimbam destul de des device-urile si astfel am descoperit ca procesul de vanzare al unui smartphone, spre exemplu, presupune destul de mult timp pierdut in intalniri si negocieri inconfortabile. Vorbind cu prietenii nostri, majoritatea ne-au spus ca le displace procesul de vanzare si ca deseori isi arunca device-urile vechi in sertar din comoditate. Mai mult, sa cumperi electronice second-hand se asemana unui joc de “ruleta ruseasca” in care norocul era un factor prea important. Am realizat un studiu cu peste 470 de persoane care si-au cumparat in trecut electronice de pe marketplace-uri si am aflat ca peste 33% din ei au achizitionat in trecut electronice cu defecte ascunse.

Asa ca in Decembrie 2018 am decis sa cream noi un marketplace pentru vanzarea si cumpararea de electronice, in care increderea sa predomine.

Inceputurile sunt grele in orice business, asadar, care credeti ca a fost pentru voi, cea mai grea provocare la inceput?

Desi facusem acest studiu de piata si stiam ca oamenii au nevoile acestea, provocarea cea mai mare la inceput a fost sa gasim primii clienti vanzatori. Am construit un site simplu din propriile resurse si am inceput sa aducem oamenii pe el. Totusi, este greu sa convingi un om sa isi vanda telefonul printr-o metoda complet noua – practic – sa dai telefonul tau unui strain si astepti sa fii platit. Oamenii nu au crezut acest lucru la inceput, insa am reusit cu usurinta sa le castigam increderea si apoi sa le vindem telefoanele.

Dupa ce am avut cateva zeci de telefoane tranzactionate, ne-am dat seama ca ipoteza s-a validat si ca poate fi construit un business pe aceasta idee. Am cautat investitorii potriviti, am adunat oamenii potriviti in jurul nostru si apoi am construit Flip.ro – primul marketplace pentru telefoane mobile second-hand verificate si reconditionate din Romania.

Cati bani ati investit in acest nou business si spre ce ati directionat bugetele?

Pana acum am atras investitii in valoare de 120.000 € pentru a construi platforma si a pilota modelul de business cateva luni pentru a dovedi ca Flip rezolva intr-adevar o problema. Urmeaza sa mai ridicam in urmatoarele luni o runda de investitie pentru a accelera cresterea Flip in Romania. Bugetele sunt directionate in mare parte in dezvoltarea produsului si in marketing.

Ce planuri aveti pentru viitor, in ceea ce priveste dezvoltarea flip.ro?

Acum ca am validat modelul de business, ne dorim sa acceleram cresterea Flip si sa terminam anul 2020 cu peste 6.000 de smartphone-uri tranzactionate prin Flip si peste 1.35 milioane de euro in total vanzari.

Ne dorim sa obtinem o cota cat mai mare de piata in Romania si sa facem Flip varianta preferata de a vinde si a cumpara electronice second-hand pentru cat mai multe persoane!

De asemenea, ne dorim sa extindem echipa cu inca 6 persoane pana la finalul anului si sa lansam o serie de functionalitati noi in marketplace.

In contextul actual al pandemiei COVID19, cum se resimte aceasta criza pentru flip.ro? Probabil oamenii isi vor vinde telefoanele pentru a obtine bani, insa vor exista cumparatori? Aveti planuri sau strategii pe care sa le implementati in aceasta perioada?

Suntem si noi oarecum influentati de pandemia COVID19, insa credem ca intr-un mod pozitiv. Modelul nostru de business este unul care poate fi considerat norocos in actualul context, deoarece promovam economia circulara, dar si pentru ca suntem strict disponibili online – segment in plina crestere. Mai concret, noi ajutam oamenii sa-si vanda telefoanele pe care nu le mai folosesc, intr-un mod in care ei au nevoie: fara a iesi din casa si fara interactiuni cu alte persoane. Fara Flip, oamenii acestia isi pot tranzactiona obiectele cu dificultate, din cauza masurilor de autoizolare impuse de autoritati.

De asemenea, majoritatea oamenilor se vor orienta sa cumpere telefoane second-hand in locul celor noi, deoarece preturile sunt cu pana la 70% mai mici. Iar oamenii care deja apelau la site-uri de anunturi pentru a isi cumpara device-uri second-hand prefera siguranta si confortul propriei locuinte, asa ca aleg Flip. Drept urmare, trendul asteptat este unul de crestere pentru noi, deoarece propunem valoare adaugata mare pietei si clientilor nostri.

Autor

Pasionat de business si jurnalism

Write A Comment