Vânzător de nuci cu o tarabă online – aşa se declară Tudor, un tânăr antreprenor şi fan înrăit al gustărilor sănătoase. Nu a fost întotdeauna aşa. În spatele ideii sale, este propria  experienţă, cu obiceiuri alimentare schimbate şi ştrudele & covrigi transformate (aproape) peste noapte în gustările sănătoase dintre mesele principale ale zilei.

Mixuri de nuci, seminţe şi fructe uscate – toate selectate, ambalate, etichetate şi trimise clienţilor din toată ţara şi chiar companiilor care oferă cadouri sănătoase angajaţilor.

Ideea lui Tudor de a fonda NativeBox a venit în circumstanţe nu întocmai fericite. Şi-a schimbat obiceurile alimentare în timpul tratamentului şi a descoperit pasiunea pentru nuci, seminţe şi fructe uscate – în diferite combinaţii.

Tudor Iacob, fondator NativeBox

 Am fost forțat să-mi schimb alimentația, după o problemă de sănătate. Am fost trei luni în tratament, cu o dietă atât de „vastă”, încât puteam să număr pe degetele de la o mână ce aveam voie să mănânc. A fost o lecție de care acum mă bucur că am avut parte așa devreme. Plus că m-a făcut să trec peste dependența deloc nevinovată de ștrudele și covrigi.

Rău dar bun, am putea spune, pentru că această pasiune începea să devină o potenţială afacere – deja ştia reţetele, brandurile, preţurile şi indicii de calitate ai produselor.

Petreceam mult timp căutând rețete, cum să le combin și mai ales, locurile unde erau cele mai bune. Așa m-am decis că primele produse dezvoltate vor fi mixuri de nuci, semințe și fructe uscate. Mi s-a părut o nișă cu oportunități de creștere.

 De la idee la afacere nu a fost decât un pas pentru Tudor, când s-a alăturat unui incubator de afaceri la Universitatea Alternativă, la sfatul unor prieteni. Acolo, ne povesteşte el, a aprofundat şi a aplicat tot ceea ce înseamnă startup: branding, validarea clienților, primele rețete de produse, primele vânzări, înființarea firmei, prima finanțare obținută.

 A fost un an întreg în care am avut acces la oameni-resursă, mentori, plus alți antreprenori la început care aveau aceleași provocări ca mine. A ajutat enorm, având în vedere că era un business început într-un domeniu complet nou pentru mine.

Cât de bună a fost ideea? S-a văzut din primul an. Clienţilor le-a plăcut foarte mult că pot lua la birou un snack sănătos, în locul gogoşilor şi sandwich-urilor pline cu E-uri de la chioşcul din colţ.

După clienţii din toată ţara, au urmat corporatiştii:

În companii am început să vindem chiar din primul an. Am identificat o oportunitate pentru gustările la birou, oferite de către angajator și am dezvoltat un produs dedicat.

Acum, NativeBox livrează „sănătate la pachet” săptămânal la 8 companii din Bucureşti, participă la workshop-uri de nutriţie şi pune bazele noului concept de cadouri sănătoase şi personalizate, oferite de companii clienţilor.

Întrebat dacă ar începe altă afacere în cazul în care am da timpul înapoi…am primit un „NU” hotărât (şi argumentat): „Mă simt foarte bine în postura de vânzător de nuci cu o tarabă online și nu aș începe altceva. Faptul că am reușit să fac clienții să-și schimbe cât de puțin viața lor, e neprețuit față de orice altă afacere mai profitabilă.”

 Ajungem la partea aceea în care, atât antreprenorii aflaţi la început de drum, cât şi cei cu mulţi ani de experienţă pot învăţa şi ajunge la acel râvnit „Aha!” – greşelile în antreprenoriat şi „cercul vicios”.

Pentru mine, gestionarea greșită a cashflow-ului a fost cauza mai multor probleme. Pentru că ești la început, ești tentat să ai prețuri mici, să oferi termene de plată mari, orice doar să ai primii clienți. Apoi vezi că nu sunt suficienți bani. Și nici nu poți angaja ca să te ocupi mai mult de vânzări. Ajungi într-un cerc vicios foarte repede. De la antreprenor, devii zilier. Și apoi te trezești epuizat, fără nicio motivație, burnout total. Am trecut prin asta și nu e fun deloc. Totul pleacă de la a ști foarte bine la ce preț vinzi, ce intrări și ce ieșiri ai în fiecare zi, nu doar ca un rezumat la final de lună.

Dacă ar fi să dăm doar cuvintele-cheie pentru NativeBox, aceastea ar fi: teste, validări consecutive şi îmbunătăţiri. Nevoile clientului sunt atât de bine şi atent ascultate, încât Tudor şi echipa sa au creat produsele perfect pliate pe cerinţele concrete. Numele, logo-ul, modelul de cutie, reţetele, ambalajul – totul a fost ales de către clienţi prin chestionare şi feedback continuu.

 Mă ghidez mult după teste și validări consecutive în orice aș face. De multe ori începem cu ideea de a crea ceva, dar pe parcurs acel ceva se identifică doar cu nevoia noastră. Cred foarte mult că orice produs ai dezvolta, nu îți aparține. E al clientului. El îți arată cel mai bine ce trebuie să faci și e bine să-l asculți, mai ales dacă e vorba de mâncare. – Tudor Iacob, NativeBox

Cât despre 2018, NativeBox îşi propune dezvoltarea brandului pe mai multe cateogorii de produse, pentru a le oferi clienţilor din toată ţara experienţa gustării sănătoase livrate online.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.

13 Shares
Share13
Share
Tweet
+1