După doar doi ani, un Start-up românesc a reușit să facă ceea ce marile branduri își propun: o comunitate alcătuită din oameni care împărtășesc aceleași valori și principii. Prin minimalism, simplitate și confort, regăsite în piesele de lenjerie contemporană, NALU a reușit să atragă atenția publicului internațional.

NALU a fost câștigătorul marelui premiu în valoare de 70.000 de euro la competiția Startarium PitchDay, de anul trecut: NALU este un brand 100% românesc, lansat în iulie 2016, care produce lenjerie contemporană pe care o vinde în 8 țări, după doar un an. Toate piesele sunt produse local, în Cluj, iar accentul este pus pe calitatea materialului și pe design-ul minimalist, declară Sonia Micu, fondatoarea NALU Underwear.

Este cea mai serioasă și profesionistă competiție organizată în România. A fost un eveniment plin de adrenalină, și în finală dar mai ales la anunțul că am câștigat. Puteai simți pe scenă energia care se strânsese în sală în ziua aceea. M-au atras toate oportunitățile pe care le aduce participanților, indiferent dacă devin câștigători sau nu.

Dincolo de lenjeria contemporană, stă un adevărat sistem de valori – bazate pe simplitate, confort și calitate. Este despre bucuria lucrurilor esențiale, fără a modifica în vreun fel lucrurile.

NALU s-a născut dintr-o nevoie de simplificare. Minimalismul, ca abordare a consumului, nu este un concept sofisticat, ci se bazează pe un instinct care face deja parte din natura noastră. Să deținem mai puține obiecte și mai puțin complicate lasă un loc în mințile noastre pe care îl putem folosi pentru ceva mai bun. Am început cu lenjeria, pentru că acolo am găsit multe complicații și puține alternative.

Numele NALU a fost creat din cuvintele „naiv” și „lux” – un alt fel de lux. Luxul de a păstra lucrurile simple și de a te bucura de frumusețea naturalului.  Piesele sunt produse la Cluj, cu materiale aduse din Europa, majoritatea din Franța și Italia. Nu folosesc bureți, sârme sau alte artificii care modifică linia corpului după standarde nenaturale, povestește Sonia.

Sonia a pornit singură această afacere. După ani în multinaționale, s-a hotărât să își deschidă propria afacere. Acum ea lucrează cu parteneri și colaboratori care se ocupă de producție, de mentenanța site-ului, de aspecte legale sau contabile.

Piața de lenjerie intimă în România este relativ dezvoltată. Cum se diferențiază NALU în marketplace?

Asta depinde de ceea ce înțelegem prin piață dezvoltată. Consumul per capita în România se apropie de media Uniunii Europene, în ceea ce privește numărul de piese de lenjerie achiziționate de românce într-un an, dar bugetul alocat pentru acestea încă este de patru ori mai mic decât media UE, la cel mai mic dintre toate țările Uniunii.

Cu alte cuvinte, se cumpără multă lenjerie de calitate proastă. Desigur, asta este și o consecință a nivelului de trai. Însă puterea de cumpărare este în creștere și odată cu ea, sper eu, și comportamentul nostru de consum, către mai puțin și mai bun. Așa a fost gândit NALU și poate acesta este unul dintre factorii care au contribuit la succesul lui de până acum.

Devenit acum brand internațional, prezent în Statele Unite, Marea Britanie, Cehia, Slovacia şi România, NALU intenționează să își mărească echipa. Intrarea pe aceste piețe a fost rezultatul unor oportunități pe care acum va trebui să le valideze.

În asta va consta toată activitatea din 2018: să gândim produse din ce în ce mai bune și să creăm un loc cât mai solid și în afara României. – Sonia Micu

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.