20 minute x 5 zile lucrătoare x 50 săptămâni = 83,3 ore anual. Atât pierd angajaţii, în medie, atunci când aşteaptă comanda la pauza de prânz. Stai la coadă, cheamă ospătarul, preia comanda, aşteaptă, aşteaptă ospătarul…şi lista continuă.
Fast Order este aplicaţia românească, gândită şi concepută să eficientizeze procesul de servire a clienţilor: clientul își selectează restaurantul, dă comanda pe telefon și poate face și plata prin aplicație. Până ajunge clientul la restaurant, deja comanda sa poate fi gata și primește și o notificare pe mobil în acest sens. Simplu, nu-i aşa?
Lucian Cramba şi-a început activitatea în antreprenoriat de la o vârstă fragedă, iar în 2010 a identificat problema cafenelei sale: în orele de vârf ale zilei, personalul făcea faţă cu greu cererii clienţilor şi timpul de aşteptare al acestora era foarte mare.

Cu atât mai bine pentru Lucian, pentru că acesta a găsit şi soluţia: o aplicaţie care să revoluţioneze cu totul modul comandă şi de servire în restaurante, cafenele şi pub-uri.
Pentru că acest proiect se dovedea a fi unul foarte îndrăzneţ şi nivelul de dezvoltare al României în domeniul tehnologiei nu era favorabil, antreprenorul din Alba Iulia a amânat ideea. Mai târziu, când zorii tehnologiei şi ai inovaţiei au apărut şi în est, a transformat ideea de Fast Order în aplicaţia evaluată acum la 1 milion de dolari.

Şase ani, mutarea din Alba Iulia în Cluj-Napoca, determinare şi o echipă formată din oameni competenţi. Împreună cu Alexandru Coman (programator) şi omul de afaceri clujean Bogdan Herea (primul investitor în Fast Order) a fondat startup-ul românesc de succes internaţional. Aplicaţia este deja prezentă în două localuri din New York şi va fi disponibilă şi în Dubai. Londra, Spania, Portugalia şi Danemarca sunt, de asemenea, pe lista Fast Order.

Misiunea noastră este să revoluţionăm industria ospitalieră.  Tehnologia a atins toate domeniile de activitate, în timp ce modul în care se realizează servirea în localuri a rămas acelaşi de sute de ani.   -Lucian Cramba, antreprenor

Iată cum funcţionează aplicaţia Fast Order şi cum o puteţi aduce în restaurtantul vostru:
1. Consumatorul descarcă aplicația (gratuită şi disponibilă în Google Play şi AppStore) și alege opțiunea Pre-Order&Pickup.
2. Aplicația îl localizează automat și îi afișează toate restaurantele aflate în proximitatea sa, unde poate plasa comenzi prin aplicație.
3. Clientul își alege restaurantul, accesează meniul acestuia și configurează comanda completă.
4. Clientul plătește contravaloarea comenzii online, dar există și opțiunea plății cash sau cu card la ridicarea comenzii.
5. Managerul restaurantului preia comanda, stabilește un timp de preparare/livrare şi clientul primește o notificare de confirmare a comenzii, cu timpul de livrare.
6. Când mâncarea este gata, restaurantul marchează comanda ”gata de livrare”, clientul este notificat instant.
7. La momentul livrării, restaurantul marchează ”comanda livrată”, iar consumatorul primește un mesaj de mulțumire. El confirmă din telefon încheierea procesului, având și posibilitatea de a evalua rapid calitatea experienței și servirii.
Cu aplicaţia Fast Order, clienţii vor putea consulta meniul, comanda înainte ceea ce îşi doresc şi chiar să plătească direct în cont. Astfel, la orele de vârf, aglomeraţia şi timpul de aşteptare se vor reduce, operaţiunile se simplifică foarte mult (banii se încasează direct în cont, prin aplicaţie) şi clienţii vor reveni de fiecare dată, mai încântaţi.

Rezultatele vorbesc: Fast Order a fost implementat în la restaurantul Salad Box în clădirea de birouri The Office din Cluj-Napoca ce a vizat cca. 5000 de potenţiali utilizatori, iar după 3 săptămâni de la start, au înregistrat rezultate foarte bune: media a fost de 15 comenzi pe zi, în valoare de 470 de lei, 400 de descărcări ale aplicaţiei şi 150 de useri care au plasat efectiv comenzi.
Fast Order poate fi instalată în orice locaţie în maxim o săptămână, iar contractul de tip abonament costă 50 de euro lunar, indiferent de volumul şi valoarea comenzilor. Aplicaţia are peste 35.000 de descărcări şi este prezentă în peste 100 de restaurante, baruri şi cafenele din România. Aceasta traduce automat comanda, astfel încât poate fi utilizată şi de vorbitorii de limba engleză. De asemenea, poate fi inclus în aplicaţie şi bacşişul care poate fi lăsat chelnerului.
Mai mult decât atât, aplicaţia realizată în 2015 a primit o investiţie de 200.000 de euro din partea unui grup de investitori privaţi din Cluj şi Bucureşti. Fondatorii urmăresc noi investiţii de venture capital pentru dezvoltarea aplicaţiei (cca. 700.000-1 mil. de euro), fiind evaluată la 1 milion de euro.

Sursă foto: www.desktop-screens.com

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.