Orice început este despre muncă, determinare și direcție. Au început de jos, ca orice altă firmă de IT, cu proiecte locale, până și-au dat seama că aceste proiecte solicitau mult timp și efort, iar bugetele erau mici. Au avut curajul să ceară locurile din față și determinarea de a lupta pentru ele. Astăzi, nu doar că au ajuns în locurile din față, ci sunt pe scenă.

Sebastian Botez, fondator Webgrade, ne vorbește despre începuturile companiei de producție software și despre Gestio Salon, cel mai nou produs lansat și folosit deja de peste 80 de saloane din țară.

La 20 de ani, atunci când românii nu aveau încă drept de muncă în Anglia, eu lucram. Lucram în construcții. Mereu mi-am dorit să trec peste acele momente, am venit în țară si, datorită licenței în Economie, am reușit să mă angajez la BRD, la ghișeu – Sebastian Botez, Fondator Webgrade.

Bineînțeles, pașii către IT au fost mici, dar siguri: După cinci luni, simțeam că pot mai mult. În perioada imediat următoare, un prieten programator s-a oferit să mă învețe programare, având în vedere faptul că eu deja știam noțiunile de bază – prieten care, mai târziu, avea să îi devină asociat.  

În primele luni de activitate, Webgrade era formată dintr-o singură persoană, Sebastian. One-man-army, cu 10-12 proiecte, de la ora 7 dimineața, până la 12 noaptea. Biroul? Un birou mic, în apartamentul său, încă în construcții în perioada respectivă. În tot acest maraton, direcția era stabilită deja și „terenul pregătit” pentru ca Gestio Salon să se dezvolte și să se extindă.

Iar clienții i-au confirmat. Eficiența soluției digitale pentru administrarea centrelor de înfrumusețare, Gestio, a fost îndelung lăudată, povestită și repovestită în toate orașele țării, iar feedback-urile clienților i-au dat lui Sebastian încrederea că poate și va aduce soft-ul în toate saloanele din România.

Cel mai mare avantaj al meu ca programator, antreprenor și om, înainte de toate, respectiv factorul care a făcut din Webgrade ceea ce este astăzi, este acela că țin legătura directă cu clienții mei – discutăm tot ceea ce presupune proiectul lor, analizăm toate variantele, înțelegem fiecare aspect și reușim să vorbim aceeași limbă, ceea ce nu se întâmplă la prea multe firme de IT.

Cum funcționează?

Gestio Salon este un soft pentru saloanele de înfrumusețare, care poate fi accesat de oriunde, folosind un user și o parolă. Administratorii își pot organiza saloanele singuri, de la A la Z: de la programări, angajați și clienți, până stocuri și rapoarte.

  • Programări: Gestio se ocupă în totalitate de programările clienților – dată, oră, locație, persoana la care s-a programat; poți adăuga/modifica programări, le poți vizualiza sau le poți muta de la un angajat la altul. Astfel, caietul plin de greșeli și pastă corectoare este înlocuit de Gestio, managerul de un click;
  • *Dacă până acum, costul anual pentru SMS reminder (în care primești SMS în legătură cu programarea de a doua zi) ajungea la până 700EUR, la Gestio este gratuit – iar clienții nu vor mai uita data sau ora în care au programarea, ci vor primi ca reminder un SMS din partea salonului.
  • Clienți: în saloanele clasice, nu există o bază de date de clienți pe care o poți accesa atunci când ai nevoie. În modulul de clienți al Gestio, sunt stocate toate programările clienților, suma totală a serviciilor solicitate, respectiv locul de unde vin aceștia, cu ajutorul modulului pinUp my clients. în plus, printr-un click, poți vedea și analiza situația fiecărui client: când anume a fost în salon, ce bonuri sunt pe profilul său detalii despre următoarele lui progamări;
  • Stocuri: Modulul de stocuri îți permite să încarci stocul pe baza unei facturi și îl poți scădea pe baza unei încasări. Simplu și ușor, dintr-un click poți vedea ce stocuri ai în salon;
  • Salarii: înainte, trebuia să scrii în Excel sau să scrii pe foi încasările din ziua respectivă. Acum, cu ajutorul modulului de rapoarte, din două click-uri, ai situația încasărilor pe orice perioadă dorești;

De menționat este faptul că sistemul vine la pachet cu un modul de roluri: Administrator, Recepționist și Angajat, fiecare cu propriile restricții sau limite în ceea ce privește datele. Spre exemplu, rolurile de recepționist și de angajat au accesul interzis la vizualizarea rapoartelor și editarea stocurilor.

Odată ce ai decis ca Gestio să fie prezent în propriul salon, echipa Webgrade va susține training-uri angajaților și le vor explica tot ceea ce înseamnă platforma, cum se utilizează, ce caracteristici are și cum anume le poate eficientiza munca – plătind un abonament anual, de 1200 lei. De asemenea, managerii pot achiziționa doar câte un modul sau o combinație de module, care variază între 150-300 lei/an.

În prezent, Webgrade are în portofoliu clienți atât din România, cât și din afara țării; colaborează, printre altele, cu Armata Americană, Statul Român, companii de cryptocurrency din străinătate și cea mai mare rețea de sănătate din regiunea Moldovei, Arcadia.

Printre noile lor proiecte, se numără  și un produs propriu, procesatorul de plăți în colaborare cu una dintre cele mai mari bănci din țară: Ca fapt divers, produsul va procesa plățile cu cadul pentru site-urile online și va veni cu anumite puncte inovatoare. Puncte pe care concurența nu le are. Estimativ, produsul va procesa plăți în valoare de peste 2 milioane de euro încă din primul an de activitate, continuă Sebastian.

Un lucru este cert – Sebastian și Managerul de un Click vin în întâmpinarea tuturor antreprenorilor care observă realitatea din propriile saloane; modul lent în care se desfășoară lucrurile; erorile din programări, întârzierile neanunțate; stresul de la finalul lunii. Poți afla mai multe detalii despre Gestio Salon, luând legătura cu Sebastian pe pagina de Facebook sau pe website-ul lor, www.gestiosalon.com.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.