d’Alba este un brand local din Alba Iulia, fondat de către Horea Josan în anul 2014. Acesta produce chipsuri fără E-uri, coloranţi sau conservanți și sunt comercializați în diferite magazine din județul Alba.

Horea Josan a decis să deschidă această afacere după mulți ani în care a lucrat în strainătate, în diferite domenii. Venit în România, acesta dorea să introducă un concept nou pe piață, ce avea să devină un punct de reper pentru cumpărătorii din Alba Iulia. În anul 2014, a investit o sumă considerabilă în cumpărarea utilajelor necesare pentru producerea chipsurilor: o fripteuza de 100×100 cm și o mașină manuală de tăiat cartofi.

Chipsuri „fără chimicale”

După un proces îndelungat de documentare în legătură cu ce ar putea face în România, cea mai bună idee a rămas producția de chipsuri „fără chimicale”. La câteva luni după cumpărarea primelor utilaje, a urmat amenajarea spațiului și deschiderea propriu-zisă a firmei. Din lipsă de capital, Horea Josan, a fost nevoit să mai părăsească încă o dată țară, pentru a veni cu fonduri și pentru a achiziționa și restul utilajelor de care avea nevoie.

Prima investiție pe care am făcut-o a fost o friteuză de 100×100 cm și o mașină manuală de tăiat cartofi. După câteva luni, în care am amenajat spațiul și am deschis firma, a trebuit să plec din nou la muncă, să mai strâng bani și pentru o mașină de ambalat. Chiar și în acest an, în 2018, am fost plecat o lună, ca să îmi pot cumpăra o dubă pentru transport, declară Horea Josan, fondator d’Alba, pentru publicația ziardealba.ro.

„Unii vând produs, iar alţii vând marketing şi pungi viu colorate”

Chipsurile d’Alba sunt produse doar din cartofi românești , cumpărați din județele Cluj și Covasna și comercializate în două tipuri de sortimente: unul simplu, cu sare, și unul cu usturoi și pătrunjel uscat. Nefiind promovat îndeajuns, Horea Josan găsește dificultăți în distribuirea chipsurilor și în afara județului Alba, cu excepția câtorva băcănii din București, Timișoara, Brașov, Cluj și  Constanța. În Alba Iulia, acestea se vând în rețeaua de magazine alimentare Agras și Dacia, în căteva magazine tip ABC, în unele aprozare și în localurile de alimentație publică Framms, La Pas și Art Cafe.

Gusturile sunt împărțite. Unii pun bază exclusiv pe gust, chiar dacă sunt produse pline de chimicale, alții caută produse cât mai naturale și unii care chiar sunt încântați de gustul chipsurilor d’Alba. Ideea este că unii vând produs, categorie care mă include şi pe mine, iar alţii vând marketing şi pungi viu colorate, a mai spsu Horea Josan, fondator d’Alba.

Autor

Interesată de tot ce înseamnă nou, Andreea analizează îndeaproape parcursul antreprenorilor români, urmărind evoluția acestora.