Din seria antreprenorilor cu perspective clare, o cunoaștem pe Diana Ciobanu. Ne vorbește în termeni de pasiune, muncă și responsabilitate despre proiectul ei început în anul 2015, atunci când pagina ei de Facebook a strâns peste 3.000 de like-uri în doar câteva zile. Nevoia pe piață a fost identificată și valorificată de către Diana în ceea ce avea să devină mai târziu brandul Ochelari Vintage.  

În prezent, showroom-ul deschis recent al Dianei Ciobanu a adunat peste 2.500 oameni, fiind unul dintre cele mai mari showroom-uri de optică din București. Totul a început, ne spune ea, încă din timpul studenției: În acel moment, eram studentă în ultimul an, dădeam licența, lucram part-time la ING și scriam articole pentru o revistă online. Pot spune că mă pregăteam pentru ceea ce avea să urmeze.

Diana a simțit că Vintage este o oportunitate pentru ea încă din primele zile, atunci când a creat pagina de Facebook: Vineri seara am creat pagina, urmând ca duminică să am peste 3.000 de like-uri și numeroase comenzi, fără niciun fel de promovare. Mi-am dat seama imediat că este o nevoie reală pentru acele produse, pentru că nu existau în România în acel moment.

Startup de 100€

În luna mai 2015, atunci când a cumpărat primele perechi de ochelari, Diana a investit aproximativ 100 euro. După aproximativ o lună, capitalul pentru produse și crearea website-ului ajungea la 2.000 euro, creșterea fiind una rapidă iar comenzile din ce în ce mai multe.

„Am luat hotărârea să-mi dau demisia de unde lucram și să mă ocup doar de afacere. La început, nu a fost nimeni alături de mine. Ulterior, m-a susținut familia atunci când au văzut că devine serios. Tatăl meu m-a susținut să-mi dau demisia, iar mama și fratele meu m-au ajutat cu facturile și comenzile.”

Brandul Vintage este apreciat mai ales pentru ochelarii de soare, ramele de ochelari, lentilele, lentilele cu dioptrii pentru ochelari și, mai nou, ceasuri. Principalii furnizori ai brandului românesc sunt din Italia, Germania, Spania, China și Polonia, iar clienții se declară mulțumiți de calitatea produselor.

„Eu spun DA în 90% din cazuri, mai ales atunci când identific o oportunitate. Cei care spun NU unei oportunități sunt oamenii comozi, care nu au curajul să ceară mai mult. Bineînțeles, este bine să existe ambele tipuri de oameni; așa este creată lumea” – Diana Ciobanu, Fondator, Ochelari Vintage.

Startup Life @ Vintage

Primii trei ani din viața unui business sunt critici pentru parcursul său evolutiv. Odată trecut pragul de trei ani, poți dezvolta mai mult și mai bine strategia de business. Pentru Diana, au fost mai multe provocări. Prima din ele a fost legată de concurență, pentru că în primul său an de activitate, concurența nu exista: Ulterior, au apărut peste 10 firme asemănătoare cu Vintage, mulți dintre ei fiind oameni pe care le cunosc, dar care auziseră că „merge” și care credeau că este foarte ușor să ai un magazin online.

„O altă provocare a fost decizia de a deschide showroom-ul. A fost o decizie grea, o investiție foarte mare și am muncit foarte mult. Până acum, peste 2.500 de persoane ne-au trecut pragul, acesta realizând aproximativ 15% din totalul vânzărilor, dar preconizăm o creștere. A fost deschis abia în primăvara acestui an, iar oamenii trebuie să se obișnuiască cu locația. Uită-ne aici – mândri de ceea ce am realizat.”

Implicarea este foarte importantă, adaugă Diana: Cine își imaginează că este ușor să ai un magazin online, se înșală. Este un job full-time, chiar și atunci când îți termini programul, trebuie să mai muncești. La început, primeam comenzi la 2 noaptea, mă trezeam și răspundeam.

Wear the magic!

Showroom-ul din apropierea Afi Palace Cotroceni dispune de un număr semnificativ de modele de ochelari și rame de ochelari, semnate de peste 60 de branduri internaționale.

„Am observat nevoia oamenilor de a veni sa probeze, fiind vorba despre ochelari de vedere, mai ales. Este un accesoriu purtat zilnic și oamenii vor să îi încerce. În plus, este vorba și despre credibilitate. Un showroom le va oferi oamenilor încredere în magazinul online, pentru că pot vedea produsele, se pot asigura că sunt originale și că nu suntem o firmă fantomă.” – Diana Ciobanu.

Diana, ce ai scrie pe un panou afișat în centrul Bucureștiului?

Whatever you do, work at it with all your heart! De ce? Dacă nu faci totul din inimă și nu îți este drag de ceea ce faci, nu vei avea succes – Diana Ciobanu, Ochelari Vintage.

Cert este că Diana și echipa Vintage vă așteaptă atât pe website-ul lor, cât și în showroom.  Apropo, put your sunglasses! Viitorul  @ Vintage pare strălucit.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.