Locul unde „bărbații se simt bărbați”, se bucură de un pahar de whiskey, citesc ziarul, beau cafeaua și își lasă tunsoarea în grija bărbierilor profesioniști – conceptul de Barber Shop a cunoscut în România, în ultimii ani, un succes foarte mare și domeniul de afaceri este în continuă expansiune.

Prezente mai ales în marile orașe ale țării, Barber Shop-urile autentice găzduiesc mii de bărbați care și-au sporit atenția asupra îngrijirii personale și care doresc să primească sfaturi de la profesioniști. Atmosfera bărbătească predomină și în Lisnic Barber Shop din Republica Moldova, deschis de un tânăr antreprenor entuziasmat de conceptul nou și cu foarte mult potențial.

Constantin Lisnic, antreprenorul care a adus conceptul de Barber Shop (în adevăratul sens al cuvântului) în Moldova, și-a deschis propria afacere în urmă cu 3 ani. Avea un vis, acela de a crea la Chișinău locul perfect pentru bărbații care doresc să se tundă și să își ajusteze barba într-o atmosferă specifică.

Deși a implicat multe riscuri deschiderea unui barbershop în Moldova, acesta a investit aproximativ 6.000 de euro – un buget inițial mic, în comparație cu celelalte Start-Up-uri în același domeniu de business, care ajunge până la 20.000 de euro.

Inițial, au fost foarte multe provocări și gânduri care îți spuneau să lași totul. Mai erau persoane care îmi spuneau că ideea nu este bună, că nu are șanse pe piață și dacă ar avea, în niciun caz cu bugetul respectiv. Însă ideea și visul meu nu m-au părăsit, chiar și cu bugetul mic pe care îl aveam. Am fost determinat să deschid un salon dedicat doar bărbaților, dar când spun „dedicat doar bărbaților”, nu vorbesc despre o discriminare față de sexul frumos. Vorbesc despre locul unde vii, citești ziarul de dimineață, îți servești cafeaua și, în același timp, bărbierul îți conturează barba cu briciul și prosopul fierbinte.

„Refugiul față de ochii femeilor”, cum spune Constantin, este situat chiar în centrul Chișinăului, iar echipa sa este formată din trei bărbieri profesioniști. Decorul a fost ales și gândit cu ajutorul sfaturilor unui designer și prietenilor, care s-au convins ulterior că bărbații sunt pur și simplu fascinați de acest concept.

Cererea pentru serviciile de îngrijire personală a crescut și din ce în ce mai mulți bărbați veneau la barbershop pentru diverse servicii – de la epilare facială la manichiură pentru bărbați.

Aici am înțeles că bărbații noștri nu mai sunt constrânși de stereotipuri. Ei vin și își fac manichiura fără să fie privit de nimeni cu ochi stranii. Sunt întâmpinați într-o atmosferă primitoare, pur bărbătească și au început să înțeleagă că partenerele lor vor aprecia dacă vor avea mâini îngrijite, barba ajustată și tunsoarea aranjată.

Clienții Lisnic BarberShop sunt din toate categoriile de vârstă, începând de la studenți și terminând cu persoane de peste 60 de ani. Pentru a face față cererii, Constantin a decis deschiderea unui nou barbershop în partea opusă a Chișinăului. De la Chișinău la Iași nu a fost decât un pas, iar afacerea s-a transformat într-o franciză.

„Iașul este un oraș foarte tânăr și plin de studenți, iar orice student vrea să arate și să fie ingrijit. Acum ne bucurăm de o creștere considerabilă și pe piața românească. Ne gândim să deschidem un al doilea barbershop în Iași, iar ulterior, mai aproape de București.”

 În privința concurenței nu există griji mari, pentru că, spune Constantin, „fiecare își are deja clientul său”, iar dacă îți faci treaba cu dragoste și dăruire de sine, atunci lucrurile nu merg decât din bine înspre bine.

Cel puțin în Moldova, „ cum saloanele de frumusețe sunt pentru femei, unde ele se odihnesc de bărbați și de copii, fix așa și la barbershop, locul unde bărbații uită de probleme”.

Sfat pentru tinerii antreprenori de la Constantin? Să nu asculte îndoielile și descurajările celorlalți, dacă ideea și visul vin din inimă. Dar să fie siguri că visul vine din inimă și nu din dorința de a face bani.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.