Piața de e-commerce se dezvoltă din ce în ce mai mult, iar România înregistrează cele mai mari creșteri la nivel european. Conform statisticilor realizate de eNet, 50% din magazinele online din România au fost lansate în ultimii cinci ani.

Astăzi este despre e-commerce în România, antreprenoriat și despre cum reușește Bogdan-Vlad Pandelea, CEO Oleya.ro, să le aducă tuturor clienților săi o gamă foarte variată de produse – începând de la uleiuri esențiale, ape florale și produse de spa, până la ingrediente cosmetice 100% naturale.

Oleya.ro a fost rezultatul mai multor idei – idei care au fost ajustate și dezvoltate pe parcurs, în funcție de  nevoia identificată, validată și testată de către Bogdan pe segmentul de piață vizat. Primul plan destinat dezvoltării Oleya consta într- un laborator asemănător celor care funcționează în farmacii:

Înainte de a definitiva planul de business, am testat piața din online, concurența, piața offline, numărul de căutări pentru acest gen de produse, numărul de competitori, modelul de business al acestora, competitori și modelele de afaceri cu uleiuri esențiale din UE și Statele Unite, cifrele de afaceri ale acestora și altele.

Când îți dorești să devii antreprenor sau îți dorești propria afacere, trebuie să ai o motivație dincolo de profit. Este esențial să nu te lași descurajat de către cei din jur și să crezi cu adevărat în ideea ta – Bogdan-Vlad Pandelea, CEO & Owner Oleya.ro

Oleya.ro, garanția calității

Aromaterapia a devenit o disciplină de tip holistic și poate fi considerată o metodă alternativă la medicina tradițională. Ingredientele cosmetice, uleiurile esențiale și vegetale sunt o alternativă naturală 100% pentru produsele regăsite în farmacii, nu conțin ingrediente chimice, risc alergen scăzut, fără efecte secundare și sunt foarte eficiente. Pe lângă beneficiile cosmetice și aromaterapeutice  dovedite clinic, experiența utilizării acestor remedii din natură este unică și acționează atât asupra corpului, cât și a psihicului.

Produsele provin din toate colțurile lumii, în funcție de locația în care se cultivă/regăsește planta din care este obținut produsul. Înainte de a le comercializa, ochipa Oleya testează fiecare furnizor și se asigură ca acestea să îndeplinească toate standardele de calitate ale Uniunii Europene. Astfel, fiecare produs are un dosar de analiză, fiind obținute prin metode invazive, care nu afectează  valoarea terapeutică ale produselor.

Investiția mai semnificativă a constat în crearea și dezvoltarea magazinului online, atât financiar, cât și din punctul de vedere al timpului sau al…nervilor. Invesția în e-commerce nu este doar la început, atunci când se realizează site-ul, ci se prelungește pe toată durata activității sale.  Aproximez că invesția este între 20.000 și 30.000 pe parcursul primilor doi ani de activitate, declară Bogdan-Vlad Pandelea, CEO Oleya.ro

„În acest moment, echipa noastră numără patru persoane angajate full-time. Alături de mine, a fost încă de la început Andreea Enache, farmacist și administrator în cadrul companiei. În dezvoltarea magazinului eu am ultimul cuvânt”

Dacă îți dorești să fii propriul șef, trebuie să te aștepți la numeroase momente-limită, ce se pot depăși doar cu inspirație și muncă. Este foarte important să știi că după orice provocare vei deveni mai bun și îți vei da seama că, dacă toate acestea nu ar fi fost, tu nu ajungeai la nivelul respectiv.

Despre cum să supraviețuiești cu un magazin online pe o piață estimată la 3 miliarde de euro în 2018

Cu toții știm că online-ul este într-un trend crescător, atât pe plan internațional, cât și pe plan național. Cu siguranță, tendințele sunt cele de a aduce experiența de shopping offline în mediul online, iar noile tehnologii din anumite segmente chiar vor reuși acest lucru, spune Bogdan*

Clienții Oleya.ro se declară pur și simplu mulțumiți de calitatea produselor, iar Social Media le oferă ocazia de a-și împărtăși experiențele de cumpărare: 99% review-uri favorabile pe Facebook și Instagram, iar în cadrul site-ului, peste 500 de comentarii admirative. Asta da comunitate, nu-I așa?

* Sunt mult variabile care pot transforma un magazin online într-un adevărat succes, susține Bogdan.  Generațiile actuale sunt mult schimbate, iar concurența este acerbă. De aceea, iată ce anume face diferența în online:

  • Trebuie să fii găsit;
  • Trebuie să fii rapid;
  • Trebuie să arăți bine;
  • Trebuie să oferi informații complete;
  • Trebuie să fii de încredere;
  • Trebuie să te ții de promisiuni;
  • Trebuie să fii sincer.

Cioc-cioc! GDPR la ușă!

Suntem foarte bine informați și pregătiți pentru noile reglemenetări ce privesc datele cu caracter personal. În acest sens, în cadrul magazinului Oleya, a fost creată o pagină în special  pentru a informa orice vizitator cu privire la datele preluate și procedurile de migrare/ștergere.  Fiecare client are posibilitatea de a șterge/cere/migra orice set de date cu caracter personal, iar săptămâna următoare vom implementa consimțământul foarte clar în pagina de comandă cu privire la aceste date.  De asemenea, am creat o adresă de e-mail specială pentru cerințele ce privesc această speță.

Noi procesăm doar datele cu caracter personal necesare pentru a procesa comanda (Nume, Prenume, Adresă, Telefon și Email). Nu furnizăm aceste date altor platforme (către Facebook sau Google, de exemplu) și nu trimitem email-uri fără consimțământul clientului.

Antreprenoriatul este pentru tine dacă ești gata să economisești, să investești, să pierzi, să petreci weekend-urile muncind, să riști, să renunți, să strângi din dinți, să muncești din nou, să te adaptezi, să înveți, să fii pasionat,  să lucrezi în echipă, să fii în centrul atenției și să fii apreciat – Bogdan-Vlad Pandelea, CEO, Oleya.ro

„La începutul lunii mai, am lansat noua gală Oleya-Spa pentru relaxare și îngrijire cosmetică, în care poți regăsi accesorii și produse din materiale naturale precum lemn certificat FSC, bureți naturali de mare, perii din păr de capră sau ponei, produse din bambus sau din lufă egipteană. Pe termen scurt și mediu, luăm în calcul deschiderea unor magazine proprii sub brandul Oleya, cât și extinderea gamelor de produse.”

BONUS TIP(S) pentru viitorii antreprenori

Să înceapă azi, acum! În acest moment există sute de mii de consumatori ce își doresc produse sau servicii și branduri care au un spirit tânăr, fresh, care sunt bine gândite și arată bine. În acest moment, există o tendință de suport și colaborare între tinerii antreprenori, ce degajă o energie pozitivă și mă face să cred că generația mea  are o mentalitate ce depășește vechile obiceiuri egoiste și învechite.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.