Iutta se poziționează în industria fashion din România ca un brand puternic, apărând drept un răspuns la dorința româncelor de a-și purta „dorurile” de românesc, de tradiții și autenticitate. Nicoleta Chirica, fondatoarea companiei Iutta, ne povestește cum a ajuns să traducă valorile autentice românești în genți, încălțăminte și accesorii și cum anume a reușit să aducă brandul pe piața internațională.

La intersecția tradiționalului cu modernul se află Iutta – brand ce a contribuit la consolidarea pieței românești datorită pasiunii pentru promovarea valorilor autentice, datorită atenției la detalii și mai ales datorită poveștilor din spatele fiecărei colecții.

Încă din copilărie, Nicoleta a avut o strânsă legătură cu românescul; a crescut într-un mediu creativ, alături de un tată sculptor, care i-a dăruit pasiunea pentru frumos și pentru valorile autentice românești, prezentă și astăzi în creațiile sale.

Deși a studiat Cibernetica și a lucrat într-un domeniu diferit față de cel al design-ului, aceasta nu reușea să își exprime în totalitate partea artistică și a luat hotărârea de a-și asuma acest lucru în cel mai sincer mod: Am luat decizia în cele din urmă de a porni pe un altfel de drum și să construiesc ceva de care mă simt mândră. Acel ceva are astăzi numele de Iutta și a apărut acum cinci ani, spune Nicoleta.

Iutta este brandul care a existat dintotdeauna în sufletul Nicoletei, doar că nu avea încă un nume – reprezintă, cu alte cuvinte, idealul feminin care poartă și exprimă autenticitate, românesc și tradiții cu fiecare ocazie.

Purtătoarele IUTTA sunt unice, aparte, prețuiesc valorile românești și se bucură de tradițiile și obiceiurile populare. Se simt mândre să poarte Iutta și e un mod de a spune celorlalți că dorul de românesc nu este pierdut, ci se află în inimile noastre pretutindeni.

De 5 ani, dorul de românesc este tradus în genți, încălțăminte și accesorii de către meșteșugari iscusiți și oameni dornici să ofere clienților produse de calitate.  La începuturi, culisele Iutta erau diferite:

Nu exista un atelier al nostru, ci lucram cu mai mulți meșteri. Unul prelucra pielea, altul broda, altul asambla produsele, și nimic nu se întâmpla în același loc. Așa mi-am dat seama că nu doar design-ul necesită creativitate, ci că e nevoie de soluții creative la tot pasul, mai ales în producție. Chiar dacă lucrurile s-au schimbat, încă supraveghez toate aceste procese și mă asigur personal de calitatea produselor Iutta. Clienții au fost extrem de receptivi, am recunoscut o dorință de identificare cu nevoile românești, o dorință care până atunci nu era foarte puțin satisfăcută.

Doruri de românesc

„Acum cinci ani, româncele simțeau nevoia de a-și purta dorurile, identitatea. Spun dorurile pentru că, într-adevăr, am observat un dor de portul național, de simbolurile tradiționale românești despre care nouă tuturor ni s-a povestit de mici, dar pe care nu reușeam să le mai întâlnim. Iutta a apărut ca un răspuns la această dorință, tocmai de aceea motivele de pe gențile, pantofii și accesoriile noastre sunt în continuare extrem de îndrăgite.”

IUTTA pleacă internațional

În acești cinci ani am reușit să adun cei mai buni meșteșugari într-un atelier propriu chiar în centrul Bucureștiului și am lăsat în urmă zilele când alergam dintr-o parte în alta, de la brodat la asamblat și cusut gențile. O parte dintre materiale, precum pielea, nu sunt de la noi, ci din Italia. În România mai știu doar o singură tăbăcărie, la Jilava, iar calitatea nu e la același nivel.

O colecție Iutta pornește din semnele tradiționale românești, din straiele populare sau chiar din arhitectura caselor vechi. Și cei șapte meșteșugari din atelierul Iutta din centrul Bucureștiului se ocupă de materializarea acestor ideli, pentru a fi purtate cu mândrie ulterior de către cliente din Singapore, Franța, Finlanda, Moldova, Spania, Anglia sau Canada.

Am realizat că în afaceri, ca și în viață, de astfel, mijlocul e la fel de important ca scopul. Prea mulți oameni se concentrează doar pe rezultate și pierd din vedere ceea ce e cu adevărat relevant. Iar fără perseverență, autenticitate și dorința de a crea un lucru bine făcut, nu te poți numi un business în adevăratul sens al cuvântului.

Cât despre provocări, ele sunt la tot pasul, ne spune Nicoleta. Important este modul în care le privești: Ele m-au învățat multe pe parcurs, așa că acum le văd ca pe niște oportunității de a crește. Cred că asta e cheia; să găsești o oportunitate în fiecare provocare.

Eveniment aniversar: IUTTA și bizis.ro vă invită să  sărbătorim 5 ani  de dor românesc la Galeriile Artmark marți, 17 aprilie, începând cu ora 19:00, la pachet cu lansarea unei noi colecții – Dor Regal.

Sunt foarte entuziasmată de evenimentul de la Galeriile Artmark, pe care l-am gândit în cel mai mic detaliu. El are loc pentru a sărbători trecerea a cinci ani de la înființarea Iutta și este, de asemenea, un prilej de a lansa ultima noastră colecție, Dor Regal. Vom povesti și vom depăna amintiri cu dor de momente importante din ultimii ani, toate pe acorduri de harpă și alături de un pahar de vin servit de un maestru somelier. Avem și niște mici surprize, sub formă de accesorii, dar pentru mai multe detalii va trebui să vii direct acolo.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.