Pasiunea și hotărârea au fost două dintre coordonatele de la care a plecat înființarea afacerii Mirunei Gheordunescu și soțului ei, în anul 2012. Cu birouri atât în Milano, cât și în București, antreprenoarea a adus în România printre cele mai importante branduri italiene din sectorul alimentar.

Astăzi vorbim cu Miruna Gheordunescu, co-fondatoarea companiei românești de distribuție a produselor premium Made in Italy, Global Mirex, despre începuturile afacerii, reacțiile pieței românești în fazele incipiente ale activității, despre leadership și impedimente, dar și despre fricile și reținerile comune ale antreprenorilor români într-o industrie concentrată și competitivă, cum este cea alimentară.

Trebuie să recunosc că a fost greu, extrem de greu.

Întrebarea a fost, în schimb, foarte simplă pentru Miruna Gheordunescu: cine este cel mai bun producător în domeniul gelato? Răspunsul? Și mai simplu: Antica Gelateria del Corso, un brand cu peste 120 de ani de experiență pe piață.

Într-adevăr, de mică mi-am dorit să am propria mea afacere și să fiu independentă. În anul 2012, împreună cu soțul și asociatul meu, Răzvan, am văzut în introducerea adevăratului gelato italian o reală oportunitate de business.

Inițial, nu a fost vorba doar despre un brand obișnuit, ci despre dorința noastră de a le oferi românilor posibilitatea de a se bucura de o adevărată înghețată italiană. Odată identificată oportunitatea, am făcut o cercetare în Italia pentru a găsi marca potrivită – Miruna Gheordunescu, Co-fondator, Global Mirex.

Demararea afacerii a necesitat o investiție semnificativă din partea Mirunei și a partenerului ei, Răzvan; nu doar la nivel financiar, cât și la nivel uman, de timp și energie: Parcurgând amintirile din primii trei ani, aș putea afirma că eforturile au fost supraomenești și că acestea au fost ghidate de o puternică pasiune vis-a-vis de proiect. În prezent, avem alături o echipă de oameni talentați și pasionați, care ne ajută să ducem visul mai departe, să dezvoltăm business-ul si portofoliul de produse și clienți aici, în România.

bizis.ro: Se pare că ați pornit „aventura” antreprenorială cu gândul că piața trebuie educată și încurajată pe această ramură. Odată adus în țară, care au fost reacțiile pieței cu privire la brandul italian?

Într-adevăr, am pornit la drum, fiind conștienți că obiectivul principal este introducerea pe piața din România a unei noi categorii de produse – gelato – deci, educarea pieței și crearea cererii. Prima noastră acțiune a fost lansarea înghețatei care se bea, GranCrema, categorie de produs complet inovatoare și necunoscută în România. Puteți, așadar, să vă imaginați dificultățile cu care ne-am confruntat, neîncrederea și reținerea pe care le-a întâmpinat produsul la momentul respectiv.

Trebuie să recunosc că a fost greu, extrem de greu. Pe cât a fost de dificil atunci însă, pe atât este de frumos și măgulitor acum să observăm că GranCrema a devenit un brand cunoscut în România.

Cel mai dificil moment a fost, categoric, momentul pornirii la drum, spune antreprenoarea. Au bătut personal la ușile tuturor restaurantelor și coffee-shop urilor din București pentru a explica produsul. Am întâmpinat destul de multe piedici, determinate mai ales de lipsa deschiderii la nou, la schimbare și la inovație din partea operatorilor din sector. 

Acțiunile de promovare door-to-door pe care le-a facut cu Răzvan și Mihaela (prietena și prima lor angajată la Global Mirex) au dus formarea unei echipe de 17 angajați, cu o organigramă în continuă dezvoltare.

De biroul din Italia mă ocup eu, iar acolo avem o activitate deosebit de stimulantă și interesantă, tot în domeniul food and beverage, dar care se adresează altor zone geografice, precum Orientul Mijlociu, Australia și Noua Zeelandă, Franța și Elveția.  

bizis.ro: Să ne imaginăm că Global Mirex și-ar fi desfășurat activitatea doar în România. În opinia ta, cum crezi că ar fi evoluat lucrurile? Decizia de a activa și în Italia a fost un „amortizor” pentru afacere, în cazul unui posibil eșec în România?

Structura Global Mirex Italia constituie un avantaj competitiv de care beneficiază organizația din România. Faptul că acționăm pe mai multe teritorii, conduce la o bază stabilă și credibilitate în Italia. Acest lucru ne permite să avem o putere contractuală mai mare asupra furnizorilor italieni și să răspundem rapid  schimbărilor din piață, respectiv celor mai recente tendințe – Miruna Gheordunescu.

În prezent, Global Mirex servește direct segmentul HoReCa premium din București, iar prin intermediul partenerilor logistici, întreaga țară. Sunt prezenți în locații care apreciază calitatea produselor italienești și care doresc să se diferențieze prin produse inovatoare, respectiv prin excelență, continuă aceasta. Îm portofoliul Global Mirex se numără clienți precum Hotel Hilton, Hotel Intercontinental, Hotel Ramada, Club Stejarii, Poesia, restaurantele Gallo Nero, Fratellini, Sensi, Boutique de Pain, Mozzafiato etc.

Cultura și educația alimentară ale românilor, puse sub semnul întrebării

Diferențele dintre piața românească și cea italiană sunt extraordinar de mari și nu mi-ar ajunge o săptămână să le enumăr. Cred, însă, că cea mai importantă diferență este legată de cultura și educația alimentară. Italienii știu și sunt educați de mici, atât de către familii, cât și de mass-media, înspre o alimentație sănătoasă, echilibrată și variată. Alimentația reprezintă un adevărat mod de viață pentru ei. Nu degeaba dieta mediteraneană și, în particular, cea italiană a fost declarată în anul 2010 Patrimoniu UNESCO al Umanității.

The #Startup Way

bizis.ro: Din postura de antreprenoare în România, care sunt cele mai comune frici & rețineri pe care le au românii pentru a-și începe propria afacere?

Consider că în momentul de față, în România, a devenit o adevărată provocare să construiești o echipă de colaboratori competenți și motivați, din cauza emigrației  masive. În plus, legile și birocrația frânează dezvoltarea business-urilor, iar măsurile de accelerare și dezvoltare sunt, după părerea mea, mult prea limitate.

Pentru Miruna, nu există o rețetă sigură a antreprenoriatului, dar există foarte multe feluri în care poți dezvolta o afacere. Aceasta a ales, în schimb, modelul meritocratic, care le permite angajaților să obțină beneficii importante, dacă sunt implicați, proactivi și fac performanță la locul de muncă. 

Mă simt deosebit de norocoasă că am avut ocazia să studiez la această prestigioasă universitate care se poziționează în topul primelor 8 școli economice din Europa, Luigi Bocconi din Milano. Aș putea spune că un aspect deosebit  de important de business este acela de a avea competențe în fiecare aspect al activității: un antreprenor în adevăratul sens al cuvântului nu se poate limita la a cunoaște doar aspectul comercial,  cel administrativ sau cel al gestiunii resurselor umane.

Așadar, Miruna Gheordunescu pune accent pe viziune, pe crearea unui mediu de lucru favorabil pentru echipă și pe motivarea acesteia. Află mai multe detalii despre Miruna Gheordunescu și despre cele mai noi produse introduse în gama Global Mirex dând click aici, cu încredere.

Autor

Pentru că antreprenoriatul este principalul vector al progresului unei comunități. Pasionată de noile invenții, soluții și de potențialul extraordinar al românilor.